La taverna del Casal a la Fira del Bolet de Llagostera. / Foto: Guillem Pérez (NOTIDIG)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

La 23a edició de la Fira del Bolet de Llagostera ha tancat amb un èxit rotund de participació, superant àmpliament els 10.000 visitants de les darreres edicions.

S'ha consolidat com una de les cites més multitudinàries i esperades de la tardor a les comarques gironines.

Els carrers i places del municipi s’han omplert de gom a gom amb activitats per a tots els públics. El tret de sortida el va donar divendres 10 d'octubre un tast de receptes boletaires i el lliurament de la Forquilla de Plata, que enguany ha estat per en Pep del restaurant Can Cassoles, en reconeixement a la seva trajectòria gastronòmica.

El dissabte 11 va estar marcat per la caça de bolets, una excursió familiar pels boscos de Llagostera i la festa nocturna Tocats del Bolet Fest, que va reunir nombrosos joves al l'edifici Polivalent.

El dia gran, ahir diumenge 12 d'octubre, va portar milers de visitants al mercat ambientat al segle XIX, que va omplir el nucli antic d’artesania, productes locals i música. La plaça Catalunya també va ser un dels punts més concorreguts amb el taller i l’exhibició castellera a càrrec dels Minyons de Santa Cristina i els Guillats de la Selva, que van aixecar diversos castells i pilars davant d’un públic entusiasmat.

Durant la jornada, es van lliurar diversos reconeixements. El premi Ou de Reig 2025 va ser per en Josep Montiel, per la seva implicació en les festes populars del municipi i la seva tasca com a cuiner en àpats col·lectius com el dinar de la gent gran o el dinar popular de la Fira del Bolet. D’altra banda, el Cistell de Plata, atorgat per l’Associació Res Com Llagostera, va recaure a Calçats Llinàs, com a reconeixement a la seva trajectòria i compromís amb el comerç local.

Una de les novetats d’aquesta edició ha estat el taller de conserves de bolets a càrrec del col·lectiu Dones s(àvies), que va atreure nombrosos curiosos. La fira es va cloure amb una actuació plena d’energia del grup Coi els Montgrons.

Amb la celebració de la Fira del Bolet, Llagostera dona també el tret de sortida a les Jornades Gastronòmiques del Bolet, en què nou restaurants del municipi ofereixen menús especials dedicats a aquest producte de temporada, amb preus que oscil·len entre els 32 i els 80 euros.

Organitzada per l’Àrea de Llagostera Activa de l’Ajuntament, amb la col·laboració de nombroses entitats locals, l’Associació Res Com Llagostera i l’Associació de Restaurants de Llagostera, la Fira del Bolet, nascuda l’any 2003, és pionera a la zona i continua projectant el municipi i el Gironès cap a l’exterior, combinant patrimoni, cultura i gastronomia en un esdeveniment plenament consolidat.