Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

L'Ajuntament de Lloret de Mar ha incorporat Liam, un agent virtual creat amb intel·ligència artificial que ajuda als ciutadans a fer tràmits electrònics. La idea és que complementi el servei OAC360, que ja està en funcionament.

L'agent s'ha creat en base a 6 anys d'informació que han generat els agents del servei d'assistència a la tramitació ciutadana. A més, l'agent va aprenent tota l'estona de les noves dades que entren i això és el que el diferencia d'un xatbot, que és molt més estàtic i limitat en les respostes.

Lloret de Mar és de les primeres administracions locals en incorporar aquest servei.

El ciber agent l'ha creat Adtende SL per encàrrec de l'ajuntament i proporciona respostes precises i adaptades a les necessitats específiques de cada ciutadà. És la principal diferència d'un xatbot, un robot que està programat per donar respostes definidies prèviament i la relació és més estàtica.

Un dels avantatges que té Liam, el ciber agent, és que no registra informació personal mentre atén els ciutadans i compleix amb la llei de protecció de dades. El servei està disponible les 24 hores del dia i això permet ampliar i completar l'atenció quan l'OAC360 no estigui operativa com ara de nit o els dies festius.

L'agent virtual acompanyarà els cituadans en el procés de tramitació fins a la resolució de la petició i ho farà seguint els mateixos passos que ja segueixen els agents humans de l'Oficina d'Atenció Ciutadana. En cas que sigui necessari, Liam també derivarà els ciutadans a agents humans per tal que facin una atenció més personalitzada.

L'objectiu és que a través d'aquesta figura es redueixi el volum de consultes que concentra l'oficina i millori l'eficiència del servei. En els 30 dies que porta en funcionament aquest agent virtual ja s'han fet 468 assistències i ha suposat un creixement del 84% en l'activitat de l'OAC360.

El regidor responsable d'aquesta oficina, Frederic Guich, explica que amb la introducció de Liam, Lloret de Mar "fa un pas més cap a una administració més accessible, eficient i adaptada a les necessitats de la ciutadania".