En un comunicat, l'Associació de Naturalistes de Girona recorda que la demarcació de Girona té reptes pendents a nivell de mobilitat.
Per exemple el tren-tram que ha d'unir Olot amb Girona passant per Banyoles, o l'orbital de les Gavarres que suposarà la connexió ferroviària de la zona central de la Costa Brava i la capital gironina.
També apunten que cal millorar les freqüències de pas i les línies descentralitzades dels busos urbans i interurbans o aplicar una tarifació que fomenti la combinació del tren i el bus per facilitar que la gent arribi a tots els nuclis de població amb el transport públic.
Per això no creuen que la prioritat a nivell d'infraestructures a la demarcació sigui l'estació de l'AVE a l'aeroport de Girona-Costa Brava. De fet ho veuen només com un "intent camuflat" d'incrementar l'oferta i la demanda de vols i no pas una manera de descongestionar l'aeroport Josep Tarradellas.
Els naturalistes apunten que l'augment de vols i l'activitat turística són "un atemptat contra la salut ambiental" perquè suposen l'empitjorament de la qualitat de l'aire en les poblacions properes i contribuir a l'escalfament global. A més, destaquen que comporta altres conseqüències com ara la gentrificació o l'encariment del cost de la vida.
L'aposta dels naturalistes passa per promocionar i bonificar els trens de llarg recorregut (tant els d'alta velocitat com els trens nocturns) per tal de desincentivar l'arribada de turistes amb avió. Al mateix temps, caldria invertir en la millora dels trens regionals i apostar per serveis de bicicleta compartida que superin les fronteres municipals i s'integrin amb la tarifació del transport públic.