En directe: En joc

 Llagostera Ràdio emissió en directe:

Els danys que alguns manifestants han causat al McDonalds de Girona. / Foto: Aleix Freixas / Maria Garcia (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

La concentració per reclamar l'alliberament dels activistes de la flotilla va reunir més de 1.500 persones a Girona.

La protesta va començar a la plaça del Vi, on els organitzadors van llegir el manifest i van traslladar els missatges que tres dels activistes, que són gironins, els havien enviat abans que Israel els detingués.

Tot seguit, els participants van recórrer el centre de la ciutat fins al McDonald's de l'avinguda Josep Tarradellas. Un cop a l'establiment, alguns manifestants van fer malbé el mobiliari de la terrassa i van embrutir els vidres i parets amb pintura vermella.

Durant el recorregut, un manifestant hauria empès una dona gran i l'hauria fet caure. Arran d'aquest incident, es va trencar el fèmur. Els Mossos d'Esquadra la van atendre fins que van arribar els efectius del Sistema d'Emergències Mèdiques. Posteriorment, la van traslladar a l'hospital Josep Trueta.

Els Mossos d'Esquadra també van informar que van detenir 4 menors d'edat per desordres públics i danys. A més, a un dels sospitosos també se'l considera autor d'un delicte d'atemptat contra l'autoritat. Segons la policia, els 4 sospitosos haurien participat en els aldarulls.

L'advocat que va assistir els arrestats, Miquel Toll, ha lamentat que els Mossos van intentar accedir als seus mòbils. "És molt desproporcionat, és una vulneració del seu dret a la intimitat, quan els delictes pels quals se'ls investiga no són greus ni tampoc van atemptar contra la integritat física de ningú", ha denunciat.

Toll també ha criticat que a un dels detinguts, que té discapacitat, se'l va arrestar "amb molta contundència". "I un cop a les dependències policials l'haurien pressionat perquè donés la clau per desbloquejar el seu mòbil, sense la presència d'un advocat", ha assegurat el lletrat.

Toll ha afegit que la policia es va quedar els mòbils dels investigats per demanar autorització judicial per accedir als aparells. "És absolutament desproporcionat pels delictes que se'ls investiga i perquè són menors d'edat. És pur càstig", ha carregat l'advocat. Toll també ha recalcat que cap dels quatre arrestats està relacionat amb l'incident que va deixar una dona ferida.

Com que els quatre detinguts són menors d'edat, ahir a la nit se'ls va deixar a tots en llibertat. Pròximament, la fiscalia de menors els citarà perquè declarin.