En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio emissió en directe:

Un dels concerts del festival Ítaca 2025. / Foto: David Sabater (festival Ítaca)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Festival Ítaca arrenca motors i aquest dilluns ha desvetllat els primers noms dels concerts que es faran per Sant Joan a la platja de l'Estartit.

L'obertura serà el divendres 19 de juny amb dos dels grups més explosius de l'escena catalana.

D'una banda, repeteix Dan Peralbo i el Comboi, que aquest juny ja va actuar com a teloner d'Oques Grasses. La banda catalana, amb el seu directe contundent i desenfadat, presentarà el seu nou disc en terres empordaneses.

I de l'altra banda, Remei de Ca la Fresca, revelació de l'anyada alternativa catalana, oferirà un dels primers concerts després d'una aturada de gairebé mig any. La seva proposta transita entre el punk rural, la psicodèlia i la veu compromesa.

El dissabte 20 de juny, la Platja Gran de l'Estartit acollirà l'actuació de Carlos Ares, una de les veus més destacades del nou pop estatal. Ares que oferirà a l'Ítaca el seu únic concert a les comarques gironines. Després d'anys de trajectòria com a productor i compositor per a artistes de la nova escola pop, el gallec va debutar el 2024 amb 'Peregrino', un disc de pop alternatiu d'arrel folk que li va valer el Premi MIN a Millor Àlbum Pop. Ares desembarcarà a la Costa Brava amb 'La Boca del Lobo', el seu segon àlbum més personal amb una proposta sonora que beu del passat per projectar-se cap al futur.

Dimarts 23 de juny, la Gran Revetlla de Sant Joan tancarà el cap de setmana amb el concert de Barry B, un dels noms de la nova escena urbana que també oferirà el seu únic concert a comarques gironines. L'artista burgalès va catapultar-se amb l'EP 'Infancia mal calibrada' i ha fet col·laboracions amb Ralphie Choo, Aitana i Carolina Durante, entre d'altres. L'any passat va treure al mercat el seu primer disc, 'Chato', marcat per una proposta híbrida i experimental que desdibuixa gèneres: del R&B a l'electrònica ambiental, passant pel trap melòdic i les textures cinemàtiques.

Les entrades i abonaments per als concerts s'activaran ben aviat al web oficial del festival (www.itacacultura.cat). L'organització ja avança que continuarà desvetllant nous artistes en les properes setmanes, amb l'objectiu de bastir "una nova edició que busca catapultar encara més el salt qualitatiu del 2025 i fer créixer encara més la seva comunitat". Ítaca, Cultura i Acció està organitzat per Link Produccions amb la col·laboració de diversos ajuntaments.

L'edició 2025 del Festival Ítaca va tancar amb un balanç de 7 'sold out' (dos d'ells, a l'Estartit) dels 8 dies de concerts organitzats amb aforament controlat, i amb un total de 35.000 espectadors repartits entre la vintena d'actuacions en vuit municipis de l'Empordà: l'Estartit, Calella de Palafrugell, l'Escala, Gualta, Corçà, Ullastret, La Pera i Palafrugell.