El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya ha anunciat l’inici, demà dimecres 25 de febrer, dels treballs de millora del ferm i de la seguretat viària al tram de la carretera C-253a comprès entre els punts quilomètrics 22+000 i 25+000, al terme municipal de Llagostera.
Aquesta actuació forma part de les tasques periòdiques de conservació i reforç de la xarxa viària que executa la Generalitat a carreteres de titularitat autonòmica.
Les obres, que s’allargaran previstament fins al 20 de març, inclouen: l'apedaçat puntual del ferm existent, amb la col·locació d’una nova capa de reforç de rodadura en el tram afectat, la reposició de les juntes del pont, per garantir la durabilitat estructural i el confort de circulació i la reposició de la pintura vial a tot l’àmbit objecte d’actuació, per millorar la senyalització horitzontal i la visibilitat.
Els treballs està previst que es desenvolupin en horari diürn, de 8h a 19h. Durant aquest període, un dels carrils de la C-253a quedarà tallat a la circulació, i es faran passos alternatius regulats per personal de l’obra per permetre el pas de vehicles, amb possibles retencions i restriccions temporals de velocitat.
El tram on s’actua es troba fora de la travessera urbana, però forma part de la mateixa xarxa viària que connecta Llagostera amb altres carreteres com la C-65, que la Generalitat també té programada per a actuacions de millora en trams propers.
Aquest tipus d’intervencions s’emmarquen en els plans de conservació del Departament de Territori per garantir condicions adequades de circulació i durabilitat de la infraestructura viària, així com per minimitzar riscos i millorar la seguretat dels usuaris.