El president de la Cambra de Comerç de Girona assegura que no s'esperaven, en cap cas, que l'Estat ara digui que el port de Palamós no pot ser frontera Schengen perquè no està justificat.
El ministre d'Interior, Fernando Grande-Marlaska, ho va assegurar ahir durant la sessió de control al Congrés. Entre d'altres, perquè els estudis que s'han fet conclouen que no hi ha prou trànsit de passatgers i perquè Palamós és un port "autonòmic" i no d'interès general.
Per al president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, és "absurd" que, després d'esperar-ho durant anys, finalment la declaració quedi en paper mullat. "Esperem poder-ho arreglar, perquè sinó, ja m'explicareu", ha dit Domènec Espadalé.
Per al president, a més, les declaracions del ministre xoquen frontalment amb el que li van dir fa uns dies el subdelegat de l'Estat, Albert Bramon. Ell mateix i el president de la Cambra de Palamós, Xavier Ribera, s'hi va reunir. Durant la trobada, es va parlar de la necessitat de desencallar els tràmits pendents perquè Palamós pugui ser punt d'entrada i sortida de turistes que vinguin de fora la Unió Europea i, com ha dit Espadalé, el mateix subdelegat "ens va prometre que intentaria reactivar-ho".
Domènec Espadalé entreveu que, al darrere de l'afirmació de Grande-Marlaska hi ha manca de voluntat política. Per això, demana "més coordinació" entre Estat i Generalitat. Sobretot, tenint en compte que el Govern ja ha fet els deures i ha invertit més de 600.000 euros per adequar l'estació marítima, situada al moll on atraquen els creuers, perquè es poguessin fer els controls policials necessaris. Segons ha dit Espadalé, l'única cosa que falta són "petits detalls" referits al sistema informàtic.
El president de la Cambra de Comerç de Girona confia que l'Estat s'ho repensi i atenuï la negativa perquè el port de Palamós pugui convertir-se en frontera exterior Schengen. De fet, Domènec Espadalé diu que això també és el que ha passat amb el baixador del TGV a l'aeroport de Girona.
Després que el subdelegat mostrés les seves reserves, Espadalé diu que durant la trobada que van mantenir ell va parlar de la necessitat d'impulsar el baixador. I que no va rebre una negativa. "Fer-lo és bàsic perquè l'aeroport de Girona es converteixi en la quarta pista del Prat", ha conclòs.