La Generalitat de Catalunya ha sancionat amb 300.000 euros l'empresa on treballava l'operari que va originar l'incendi de les Gavarres de principis de juliol i que va afectar 2.200 hectàrees.
Les flames van començar el divendres 3 de juliol al matí, en plena onada de calor i amb nivell 3 del pla Alfa activat, quan un treballador havia utilitzat una serra radial i una espurna va iniciar el foc.
Ara, l'empresa té l'opció de presentar al·legació i aportar la documentació que justifiqui perquè l'operari estava treballant amb una radial a la carretera GI-660 malgrat que la normativa ho prohibia.
El Departament de Territori ja veia "indicis" al mes de juliol per obrir un expedient sancionador i ara ho ha culminat amb aquesta multa a l'UTE formada per Construcciones Rubau SA i Aquaterra Servicios Infraestructuras SL.