La sisena edició d'El Vívid inclou un programa amb una cinquantena d’activitats durant els caps de setmana del mes dabril, amb prop de dues mil places.
L'acte inaugural es farà el 5 d'abril amb la tercera edició de la Marxa Popular entre Vinyes, que es farà a Calonge. Els participants faran un recorregut circular entre ceps i per tres cellers del municipi: Clos d'Agon, Mas Eugeni i Viníric.
Entre les principals novetats d'enguany, però, hi ha diverses propostes singulars. Una de les més destacades és l'anomenat cicle 'Art entre vinyes', que maridarà monòlegs, música, poesia o màgia amb els vins de l'Empordà. Alguns dels escenaris seran el celler Espelt i el convent dels Caputxins de Figueres, amb la participació de les actrius Yolanda Ramos i Anna Bertran.
Els organitzadors destaquen també la proposta 'Vi de lletres suculent', un espectacle al celler Brugarol que combinarà un recital amb el poeta Josep Pedrals, el vi de les Gavarres i els productes gastronòmics de la Finca Bell-lloc.
Aquesta edició vol ser també més inclusiva que mai. Per això, han organitzat activitats que facilitin la participació de persones amb mobilitat reduïda, invidents o sordes. Entre elles, les que es faran al celler La Vinyeta, l'Oliveda o el Museu del Suro, que farà un tast a cegues.
Després de l'èxit de la passada edició, el festival mantindrà la proposta 'Tastos amb personalitat', que protagonitzaran personatges populars vinculats al món del vi. Entre ells, l'actor Carlos Latre. També hi haurà un 'escape room' titulat 'El misteri de Bacus', que es farà al celler Mas Oller i on els participants hauran de resoldre diversos enigmes mentre gaudeixen d'un tast de vins i un sopar.
A més i per primera vegada, es farà un tast de vins ecològics de la DO Empordà, dirigit per la sommelier Clara Antúnez al Mas Estela de la Selva de Mar.
D'altra banda, el festival manté el sistema de venda en línia, a través del web vívid.costabrava.org, amb l'objectiu de facilitar als usuaris la compra de les entrades i comercialitzar paquets amb ofertes combinades.
La iniciativa, impulsada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, compta amb el suport i la participació del Consell Regulador de la DO Empordà, cellers de la DO Empordà, ajuntaments i empreses turístiques del territori, així com un centenar de membres que integren el club de màrqueting de la Ruta del Vi DO Empordà.