En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Un dels ocupes que vivia al bloc de Calonge, amb les seves pertinences davant l'edifici . / Foto: Àlex Cebrian (Aj. Calonge)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Síndic de Greuges de Catalunya ha emès una resolució urgent adreçada a l'Ajuntament de Calonge en motiu del desallotjament del bloc de pisos ocupat

.El mateix dia del desallotjament, el 2 d'abril, a instància de l'Ajuntament de Calonge el Síndic de Greuges va tenir coneixement dels fets i es va adreçar al consistori per ampliar la informació sobre la situació de les famílies afectades.

En total, hi havia 67 persones, de les quals 24 eren infants. Les persones desallotjades van ser acollides en un allotjament temporal.

Al cap d'uns dies, el Síndic es va assabentar que algunes de les famílies van ser comminades a marxar de l'habitatge temporal el 23 d'abril. Com a conseqüència, es van quedar sense allotjament i en una "situació social de vulnerabilitat".

És per això que el Síndic ha enviat una resolució urgent a l'Ajuntament de Calonge on l'insta a implementar de forma immediata les mesures necessàries per garantir el cobriment de les necessitats bàsiques dels infants afectats per aquest desallotjament.

En aquest sentit, apel·la al deure de les administracions de cobrir les necessitats bàsiques dels infants, principalment alimentació i habitatge, així com ajudar als progenitors i responsables dels menors de forma material i amb programes de suport. "Qualsevol decisió de l'administració s'ha de guiar per aquest principi, amb l'objecte de protegir i garantir els drets dels infants".

En un comunicat, el Síndic explica que en els últims dies s'han fet gestions en diferents instàncies municipals, incloent també l'alcaldia, "sense que a hores d'ara s’hagi resolt la situació residencial de totes les famílies amb infants".

L'operatiu del 2 d'abril es va fer a instància de l'Ajuntament després que diversos informes, sobretot, de les companyies de llum i aigua, que alertaven d'un "risc imminent" arran de les connexions fraudulentes que s'havien fet per disposar dels serveis. En aquell moment, el consistori va informar que serveis socials els estava atenent per intentar trobar sortida a la seva situació i oferir-los un allotjament temporal.