Després que el TSJC suspengués l'informe de l'impacte ambiental del projecte de la C-32, l'Ajuntament de Blanes s'ha posicionat en contra de la prolongació de la carretera entre Blanes i Lloret de Mar.
L'alcalde del municipi, Àngel Canosa, ha llegit una declaració institucional, signada pels dos grups que formen el govern local (ERC i Blanes en Comú-Podem), en què ha demanat la "suspensió definitiva" del projecte.
El govern local ha recordat que el 28 d'abril de 2016 el plenari de l'Ajuntament de Blanes va aprovar per unanimitat "fer seu el resultat de la consulta popular" que s'havia celebrat a Blanes i Lloret uns dies abans, el 17 d'abril. Per això, el nou alcalde ha optat per pronunciar-se en contra de la carretera amb l'objectiu de "mantenir i enfortir" el compromís.
De fet, Canosa ha recordat que "més del 71% dels votants es van posicionar en contra" de la infraestructura. De tota manera, en aquella consulta tan sols hi va participar el 7% dels habitants de Blanes i Lloret de Mar, ja que la consulta es feia conjuntament en els dos municipis.
D'altra banda, Canosa ha recordat que les obres estan ara aturades temporalment per la resolució del TSJC. Tot i així, creu que aquesta és una "oportunitat de poder rectificar". Per això ha demanat a la Generalitat que "opti per una solució que no malmeti més el territori". Canosa també ha lamentat que les tales d'arbres hagin provocat "força estralls" en els boscos de la zona.
A més, l'alcalde ha assegurat que en els inicis del projecte, el Govern es va comprometre a "no executar l'obra mentre hi hagués una part del territori afectat que si manifestés en contra".
Aquest posicionament en contra del ramal de l'autopista contrasta amb el del seu municipi veí, Lloret de Mar. En aquest cas, el seu alcalde, Jaume Dulsat, s'ha mostrat partidari de la infraestructura en moltes ocasions. Dulsat ha justificat el projecte com una solució als problemes de mobilitat que pateix el municipi durant l'estiu.
Tot i aquesta contraposició de punts de vista, el batlle blanenc creu que això "no afectarà" a les relacions que tenen els dos municipis. "Suposo que democràticament entendran que tenim el nostre dret d'estar-hi en contra", ha reblat Canosa.
Després d'aconseguir paralitzar per segona vegada el projecte d'ampliació de la C-32, la plataforma Aturem la C-32 es mostra satisfeta per la fita aconseguida al TSJC. El seu portaveu, Joan Mora, també ha agraït que l'Ajuntament de Blanes aprofiti per anunciar la seva oposició al projecte.
A més, Mora ha detallat que la plataforma entén "que hi ha un problema de mobilitat" durant els mesos d'estiu a Lloret de Mar. De tota manera, Mora ha afirmat que el Departament de Territori i Sostenibilitat té "un projecte aprovat" per a resoldre aquest problema, però que des de 2012 "està en un calaix".
Segons ha informat el portaveu d'Aturem la C-32, aquesta carretera alternativa tindria "un impacte ambiental mínim" i un cost molt inferior al del ramal de l'autopista. Segons ha detallat Mora, el Govern hauria previst el desdoblament de la carretera GI-600 que va des de la finalització de la C-32 a Tordera (Maresme) fins a Lloret de Mar. Aquest desdoblament costaria uns 35 milions d'euros, segons el portaveu de la plataforma, davant dels 90 que es preveuen invertir en l'autopista.
Per altra banda, el tinent d'alcalde de Blanes, Jordi Urgell, ha recordat que encara hi hauria una altra opció per resoldre la manca d'infraestructures per accedir a Lloret de Mar. Urgell ha recordat que el nou govern impulsarà un pla de Mobilitat en què hi ha prevista una "ronda sud de Blanes" que uniria la Ciutat Esportiva de Blanes amb l'Hospital Comarcal.
Segons Urgell, si Lloret tirés endavant un projecte similar en el seu terme municipal que connectés amb l'Hospital, això facilitaria una nova via més ràpida per accedir a la localitat. A més, Urgell ha avançat que està obert a estudiar altres projectes amb els regidors de Lloret per adequar-ho a les necessitats dels dos municipis.