En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Turistes passejant per Girona. / Foto d'arxiu ACN

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

L'increment de l'ocupació turística durant els primers sis mesos del 2019 ha estat del 2,01% en les estades  a la demarcació de Girona, amb un total de 9.730.851 pernoctacions.

Així ho recullen les dades obtingudes a través de la plataforma de gestió d'informació d'allotjaments turístics locals Tourism Data System, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona.

A la Costa Brava, durant els mesos de gener i febrer es van registrar uns nivells d'ocupació turística pròxims a les 200.000 pernoctacions, amb una tendència de creixement que va arribar a la xifra d'1.558.013 la segona setmana de juny.

El perfil del viatger que visita la Costa Brava és el següent: prové dels principals mercats emissors per a la destinació, amb un predomini del turista català i de l'estat espanyol (4.137.170 estades), seguit del francès (1.760.600 estades) i del de la regió del Benelux (837.466 estades).

Al Pirineu de Girona, s'han mantingut uns nivells d'ocupació turística regulars al llarg de la primera meitat de l'any, amb pics representatius a l'hivern, amb 97.917 estades, i per Setmana Santa, amb 114.592 estades.

El perfil del visitant al Pirineu de Girona al llarg de la primera meitat de l'any ha estat, també, el turista català i espanyol, que suposa el 93% de les pernoctacions, seguit del turista francès, del de la regió del Benelux i del britànic.

El vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Jaume Dulsta, ha afirmat a través d'un comunicat que la Costa Brava i el Pirineu de Girona són dues destinacions amb una oferta turística variada i de qualitat, que convida el turista a visitar la destinació en qualsevol època de l'any.

També ha destacat que les xifres demostren "els esforços del conjunt del sector turístic gironí per desestacionalitzar el turisme i el treball constant per mantenir l'ocupació turística a un bon nivell, apostant per la qualitat i no per la quantitat".