En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Una estació de la Girocleta. / Foto: Ajuntament de Girona

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El 25 de setembre del 2009 l'Ajuntament de Girona va posar en funcionament el servei públic municipal de lloguer de bicicletes.

Avui, deu anys després, la Girocleta ha fet més de 2 milions i mig de viatges per la ciutat i segueix augmentant tant en usos com en persones usuàries.

Concretament, des del 25 de setembre del 2009 fins al 31 d'agost d'aquest any s'han fet 2.540.468 viatges.

Actualment la Girocleta compta amb 3.512 usuaris registrats, el rècord d'ençà que es va posar en marxa el servei. El servei de lloguer de bicicletes, a més, registra una mitjana de 2.200 usos diaris.

Com a curiositat, el dia en què hi va haver més viatges al llarg d'aquesta dècada va ser el 26 d'octubre del 2018 (amb 2.496 usos en 24 hores). A més, cada any s'estrenen noves estacions. Actualment ja n'hi ha 21 de repartides arreu de la ciutat i el servei compta amb 225 bicicletes operatives a peu de carrer.

L'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha destacat que "la història de la Girocleta és la d'un èxit compartit entre l'administració i la ciutadania, perquè hem evolucionat en paral·lel la creació de noves estacions i l'ampliació de servei amb un augment constant de persones usuàries".

L'alcaldessa també s'ha compromès a seguir ampliant la Girocleta i els carrils bici arreu dels barris de la ciutat. "Un dels objectius que ens marquem com a ciutat és la mobilitat sostenible, i això inclou diverses accions, una de les quals serà la consolidació de la Girocleta com un mitjà de transport assequible i disponible cada vegada en més punts de Girona", ha assegurat Madrenas.

Les primeres vuit estacions de la Girocleta que es van instal·lar el setembre del 2009 es van ubicar davant de la Biblioteca Antònia Adroher, a l'avinguda de Ramon Folch, a la plaça de Catalunya, a l'estació de trens i autobusos, al pont del Dimoni, al carrer d'Emili Grahit, a la plaça de Pere Calders i a la Biblioteca Ernest Lluch. Des d'aquí, el número no ha parat de créixer fins arribar a les 21 actuals. L'última, que se situa al passeig de Sant Joan Bosco, va entrar en servei aquest maig passat.

La Girocleta compta amb una oficina física ubicada a l'estació d'autobusos i un taller de reparacions situat al Pont Major (on es fa el manteniment de les bicicletes que estan al carrer). Hi ha un servei continuat de reposició de bicis mentre està operatiu el servei (des de dos quarts de sis del matí fins la una de la matinada).

Com a curiositat, cal destacar que el nom del servei públic municipal de lloguer de bicicletes de Girona es va escollir l'estiu del 2009 a través d'un concurs obert a la ciutadania. Girocleta es va imposar amb un 29,4% dels vots a la resa d'opcions: Girobici (28,9%), Bicia't (18,7%), Girobike (12,7%) i Biging (10,4%).