En directe: Top 25 - llista èxits

 Llagostera Ràdio on-line

Exterior de la fàbrica Torrot-GasGas de Salt. / Foto: arxiu ACN

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

L'acord entre KTM i l'empresa de capital de risc Black Toro Capital (BTC), propietària de Torrot-GasGas, permetrà revertir la delicada situació financera de la firma de motors catalana.

D'aquesta manera garantirà la viabilitat de la planta que té a Salt d'uns 10.000 metres quadrats.

L'aliança comportarà l'ampliació del catàleg de la marca GasGas amb diferents segments, cilindrades i models. Entre les novetats, destaquen els nous models de motos de quatre temps i les bicicletes i motos elèctriques (incloent les infantils).

D'aquesta manera, GasGas ampliarà el seu catàleg sota el paraigües comercial i tecnològic de KTM mentre que aquesta última aprofitarà el coneixement de BTC, GasGas, Torrot i Muving en el sector de la mobilitat elèctrica urbana.

Per Ramón Betolaza, soci director de BTC, "aquest acord és una magnífica noticia perquè suposa un gran pas endavant del projecte de consolidació de GasGas com a líder mundial en trial, ens permet desenvolupar una nova fase de creixement amb la incorporació de nous models de motos amb tecnologia puntera (…) amb el millor soci possible per al futur de GasGas". I afegeix que aquesta 'joint venture' el que farà serà "garantir un futur brillant per a la marca GasGas i la planta de Girona".

BTC és una empresa de capital de risc dedicada a invertir en empreses mitjanes a Espanya per fomentar l'acompliment dels seus plans de negoci i impulsar el seu creixement.

Torrot va adquirir GasGas a finals del 2015 per reflotar-ne la marca després que entrés en fallida. La històrica marca de motos de competició (trial, enduro i off-road) va entrar en liquidació i el fabricant de motos elèctriques Torrot, gràcies a un acord amb el fons d'inversió Black Toro Capital, la va comprar per 9,66 milions d'euros. Després de mesos de tenir la producció aturada, la fàbrica de Salt va reprendre la cadena de muntatge el març del 2016.

Durant el 2018, es van invertir 2 milions d'euros a la fàbrica de Salt per treure al mercat la seva primera moto de trial elèctrica. El maig d'aquell any, a més, la planta va patir un aparatós incendi que només va afectar el 5% de la planta, sense malmetre l'estructura de la nau ni les cadenes de producció.

D'altra banda, durant el 2018 també van anunciar l'obertura d'una fàbrica a Cadis (Andalusia) amb una inversió de 16 milions d'euros.

La dificultats econòmiques, però, es van confirmar de nou fa pocs mesos. Aquest juny Torrot va anunciar un expedient de regulació d'ocupació temporal de sis mesos per a tota la plantilla, formada per més d'un centenar de treballadors.

L'empresa arrossegava un deute de 23 milions d'euros i en l'últim exercici havia patit una caiguda del 50% de les vendes (passant dels 39,3 milions d'euros de facturació del 2017 als 22 de l'any passat). Anteriorment, direcció i treballadors havien acordat una vintena d'acomiadaments, que es repartien entre la secció de motos elèctriques i la de competició, que finalment no es van fer efectius.