Els hotelers de Lloret de Mar s'han quedat sense cobrar 5 milions d'euros que els havia de pagar l'empresa touroperadora Thomas Cook, que va fer fallida a finals de setembre.
Segons el president del Gremi Hoteler de Lloret de Mar, Enric Dotras, la desaparició de l'empresa britànica ha afectat a una vintena de cadenes d'hotels al municipi, que ara hauran de replantejar-se les inversions previstes en els establiments en els propers anys.
La companyia havia pagat les factures fins el mes de juliol, però ha deixat pendent de cobrament les de l'agost i el setembre. A més, també han perdut les reserves que hi havia.
Per intentar pal·liar els efectes de la desaparició de Thomas Cook, el municipi ha incrementat la promoció de Lloret de Mar als mercats britànic i alemany per tal d'aconseguir minvar el deute pendent.
Per contra, els establiments afectats ja han presentat les seves reclamacions al Regne Unit i estan a l'espera de poder-ho fer a Bèlgica, Alemanya, Holanda i Àustria.