La fiscalia ha presentat una querella contra un funcionari de l'ajuntament de Caldes de Malavella per malversació de diners públics. Les primeres mostres del desfalc de diners van ser a primers d'octubre.
L'alcalde de Caldes de Malavella, Salvador Balliu, ha confirmat que mentre treballaven en els pressupostos municipals del 2020 es van adonar que "hi havia coses que no lligaven", sobretot a l'hora de comprovar els ingressos de l'exercici anterior per calcular quins diners podrien preveure que recaptarien aquest any.
Aleshores, es van adonar que no coincidien els ingressos reals que hi havia en l'abonament de la taxa de terrasses.
Segons Balliu, així van descobrir que el funcionari en qüestió "falsificava els documents" i quan els veïns anaven fins a l'ajuntament per pagar taxes en efectiu, marcava com que s'havien abonat els diners però en realitat se'ls quedava.
La primera investigació interna va apuntar cap a un funcionari en concret. Segons Balliu, quan l'equip de govern li va demanar explicacions, el treballador va "confessar i va explicar que habitualment desviava diners de la caixa perquè tenia problemes econòmics".
L'ajuntament va posar el cas en coneixement de la fiscalia, que va obrir diligències d'investigació. Fonts judicials han detallat que, davant els indicis de delicte, el fiscal va presentar una querella als Jutjats de Santa Coloma de Farners a mitjans desembre per un delicte de malversació de diners públics. El fiscal sol·licita al jutjat d'instrucció 3 (que és el que ha assumit la investigació) que incoï el procediment per la via de jurat popular.
També demana que citi a declarar el funcionari com a investigat i prengui declaració com a testimonis als responsables d'intervenció i tresoreria, així com a l'alcalde. La fiscalia sol·licita al jutjat, a més, que oficiï una auditoria. Segons les mateixes fonts, les primeres diligències apunten que durant el darrer any el funcionari es va quedar 10.053 euros, dels quals n'ha tornat 2.300.
En paral·lel a la investigació judicial, el govern local també ha encarregat una auditoria per investigar els últims quatre o cinc anys –el temps que aquest funcionari es va encarregar del cobrament de taxes- per comprovar si ja ho havia fet anteriorment o va ser només durant el 2019.
Davant d'aquest cas, el consistori ha optat per eliminar el pagament en metàl·lic de qualsevol taxa o impost. L'alcalde ha destacat que ja s'havien plantejat aquesta mesura anteriorment, però no l'havien adoptat perquè "hi ha molta gent, sobretot gent gran, que ve a pagar coses amb diners a l'ajuntament".
Després de descobrir aquesta suposada malversació de diners públics, l'alcalde ha anunciat que "a partir d'ara es pagarà amb targeta de crèdit o per transferència bancària". D'aquesta manera, evitaran que es puguin tornar a desviar diners públics.