En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Departament d’Educació oferirà als centres orientacions i activitats adreçades a l’alumnat mentre els centres romanguin tancats a causa del confinament.

Així, a través de la Xarxa Telemàtica de Catalunya, Xtec, se suggereixen un seguit d’activitats per tal que puguin contribuir al desenvolupament de l’autonomia personal de l’alumne i siguin també significatives per a l’aprenentatge.

Els centres poden oferir aquestes tasques via telemàtica o mòbil. Les orientacions, que hauran de coordinar i regular els equips docents, no seran considerades lectives o avaluables, tot i que en demanin el retorn corresponent, atès que actualment encara hi ha famílies que no disposen de connectivitat. Per això, entendre aquestes activitats com a avaluables implicaria incidir en la no equitat.

Es proposen orientacions diverses, com ara la realització d'activitats d'observació i de contrast d'elements propers a la realitat de l'alumne, de cerca d'informació, d'indagació, de lectura, culturals, artístiques o lúdiques, entre altres, així com activitats alternatives a l’aprenentatge a l'aula que no és possible fer pel tancament dels centres.

Al mateix temps, però, han de respectar les necessitats de descans dels alumnes, el temps de lleure i la convivència familiar. Es planteja també que l’alumnat aprengui a gestionar el temps propi, s’autoreguli o prengui decisions.

Educació posarà, també, a disposició dels centres recomanacions de treball per a tots els alumnes de les diferents etapes educatives. Així, per exemple, a educació infantil es proposarà realitzar un diari, representar una història amb titelles o a través d’escenificació o ajudar en les tasques de la llar.

A l’educació primària es proposa escoltar un audiollibre, visitar museus virtuals i fer relats o dibuixos de la visita, o activitats matemàtiques com fer una llista de coses per comprar anotant el preu que té en diferents botigues online, identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners d’estalvi en comprar el més barat.

Finalment, a l’educació secundària es faran propostes d’anàlisis sobre el coronavirus transversals i dels diferents àmbits competencials: què són les vacunes, com funcionen, què va ser la grip espanyola, quan es va produir, com es pot veure afectat el PIB per la pandèmia, entre altres qüestions.