En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

El centre d'atenció del servei de teleassistència del Dipsalut. / Foto: Dipsalut

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Servei local de Teleassistència de les comarques gironines, que gestiona l'organisme autònom de la Diputació de Girona Dipsalut, ha rebut entre el 12 i el 15 de març 725 trucades d'usuaris demanant informació sobre el coronavirus.

En aquestes trucades, els professionals del Centre d'Atenció del Servei han aportat consells de prevenció seguint les instruccions i els protocols marcats pel Departament de Salut i de l'Estat.

A banda de resoldre dubtes, el servei també busca donar suport i acompanyament als usuaris, afavorint que mantinguin el contacte amb l'exterior durant el confinament. A més, han gestionat 87 emergències, tres relacionades amb la covid-19.

Aquestes tres corresponen a municipis de l'Alt Empordà i la Selva. S'han derivat al 061, que ha obtingut la informació de la que disposa el Servei i que pot ser d'interès per a cada cas.

En aquest moment de situació excepcional, el Servei local de Teleassistència ha prioritzat les seves accions segons importància, urgència i factors de risc. Una de les accions que es realitzen de manera continuada són les trucades de seguiment proactiu, especialment a les persones usuàries considerades més vulnerables, sigui pel seu estat de salut, nivell de dependència, manca de xarxa familiar o altres suports i aïllament.

Des del Centre d'Atenció van trucant per mantenir el contacte i conèixer l'estat d'aquestes persones, transmetre tranquil·litat, i oferir-los l'ajuda que puguin necessitar, sempre en coordinació amb els serveis socials dels municipis gironins. Així, els serveis socials poden conèixer les necessitats d'aquestes persones amb més fragilitat i comprovar que tenen les necessitats bàsiques cobertes: com ara aliments suficients, els medicaments necessaris i subministrament d'aigua, llum i calefacció.

En el cas que es detectin problemes, informen immediatament els serveis socials municipals i comarcals, perquè puguin donar-los suport, ja sigui a través dels propis recursos o de les xarxes de voluntariat que s'han creat. En alguns casos concrets, són els mateixos professionals de les unitats mòbils del Servei els que s'encarreguen de realitzar els encàrrecs imprescindibles per a aquestes persones, prenent les mesures de prevenció adients per evitar riscos.

Per la seva banda, alguns municipis, a partir de les dades del padró municipal, també estan trucant a les persones més grans per saber com es troben i posar a la seva disposició serveis de lliurament a domicili, coordinant-se amb el comerç local.

Amb la voluntat de reduir la càrrega de trucades rebudes al Centre d'Atenció, Dipsalut ha posat un telèfon mòbil específic per als i les professionals dels ajuntaments i consells comarcals gironins. Aquest telèfon s'ha facilitat via correu
electrònic als destinataris.

La nova línia telefònica és una eina més per a la coordinació efectiva entre el Servei local de Teleassistència i els serveis socials dels municipis gironins, sense afectar l'atenció de les persones usuàries i la coordinació amb els dispositius d'emergències, que continua efectuant-se pels canals habituals.