En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Col·legi de Pedagogs de Catalunya ha subratllat que en l'escenari excepcional que ha creat la pandèmia “és més important l’acompanyament i seguiment personal i emocional” de l'alumnat “que l’estrictament acadèmic”.

A parer del Col·legi de Pedagogs de Catalunya (Copec), els tutors han de “prioritzar” l’acompanyament emocional dels alumnes atenent les diferents realitats emocionals que poden travessar, i pel que fa a la matèria docent, el col·legi considera que en aquests moments “el més important no són els continguts, sinó mantenir la curiositat i treballar des del confinament els hàbits o rutines que predisposin a l’aprenentatge”.

Copec subratlla que la situació ha fet més evident la bretxa tecnològica i la dificultat d'alguns alumnes de seguir les classes en línia, i en aquest sentit apunta que no n'hi ha prou amb lliurar material tecnològic a les famílies, sinó que també cal que els adults puguin acompanyar els fills en l’ús d’aquestes eines.

També afirma que cada alumne s’ha d’adaptar a unes rutines i uns horaris “diferents i amb un cert grau de variabilitat”. Això demana, a parer de Copec, “flexibilitzar l’atenció docent a les diferents realitats de l’alumnat”.

Finalment, el col·legi indica que el nou plantejament d’ensenyament-aprenentatge exigeix augmentar la qualitat de les reunions i coordinacions entre els diferents equips docents de les escoles, “donant una visió cohesionada de la tasca docent i elaborant una proposta coherent i dinàmica d'ensenyament en la distància”.