La iniciativa recull i aglutina en un web les diverses propostes comercials públiques i privades de productors locals catalans, i les ordena sota la mateixa plataforma.
D'aquesta manera, es vol facilitar el contacte entre productors i consumidors.
De moment, el projecte #AlimentsDeProp, del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació a través de l'empresa pública Promotora dels Aliments Catalans, disposa de més d'un centenar de propostes i iniciatives individuals.
Hi ha establiments, cellers, o cooperatives, així com d'iniciatives col·lectives, entre les quals es pot trobar Pagesia a casa, Slow Food, o Productors catalans. Així mateix, el web compta amb un formulari per a què els productors locals es puguin donar d'alta i compartir la seva oferta d'aliments i begudes de proximitat.
Segons el director gerent de PRODECA, Ramon Sentmartí, #AlimentsDeProp recull "totes les iniciatives agroalimentàries que posen en valor la pagesia i el sector agroalimentari per a proveir d’aliments la ciutadania durant la pandèmia de la Covid-19". "Volem retornar a la pagesia i al sector el que està fent per nosaltres, oferint-li la màxima visibilitat, i prioritzant el comerç local i de proximitat”, ha conclòs.
El projecte és la continuació de la iniciativa #AlimentsDeProp, que PRODECA va endegar a Twitter a l’inici de la crisi sanitària, en què a través d’aquest hashtag permetia publicitar l’oferta de productors locals i la demanda dels consumidors, generant prop de 60.000 impressions i 1.500 interaccions.