En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Vista aèria del Port de Palamós.

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Aquest 2020 Palamós havia de viure una temporada "rècord" a nivell de creuers, tal com ha afirmat la cap del servei de Promoció Econòmica i Turisme a l'Ajuntament de Palamós, Sílvia Romero.

La crisi sanitària, però, ha torpedinat aquestes previsions. De moment, Romero ha avançat que els creuers que havien de fer escala al port de Palamós fins el mes de juliol s'han cancel·lat.

Segons la cap del servei de Promoció Econòmica i Turística, això fa que "hagin deixat de venir uns 16.000 passatgers" al municipi del Baix Empordà i les cancel·lacions deixen un impacte econòmic de més d'un milió d'euros a la zona.

A més, Sílvia Romero ha destacat que durant aquests mesos és quants més creueristes havien de passar pel port palamosí, ja que la majoria de vaixells que hi fan parada són abans del juliol i l'agost.

De tota manera, aquesta situació podria empitjorar si el sector acaba anul·lant tota la temporada, ja que l'impacte econòmic se situaria sobre els 4,5 milions d'euros.

Per tal de revertir la situació, Palamós estrenarà aquesta temporada una nova marca amb "nous valors", tal com ha apuntat Sílvia Romero en una taula rodona digital organitzada per la Taula Gironina de Turisme.

Per a la cap del servei de Promoció Econòmica i Turística de Palamós, aquesta crisi pot suposar "una oportunitat" per al municipi ja que ha obligat a fer-los "reflexionar" sobre el model destinació turística i els valors que representa.