El Departament de Territori i Sostenibilitat torna a reactivar el projecte d'ampliació de la C-32 entre Tordera i Lloret de Mar.
Aquest divendres ha sortit a informació pública un nou estudi informatiu i un altre d'impacte ambiental per aquest tram de carretera.
Els dos estudis han de complementar i completar la documentació anterior elaborada per Territori, però introduint "diversos conceptes" que va demanar el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) en la suspensió cautelar dels documents.
De fet, el TSJC ha suspès cautelarment dos projectes de la C-32. El primer d'ells va ser el 2017, després d'un recurs presentat per la plataforma Aturem la C-32. Després d'aquesta aturada, el Departament va decidir començar un projecte nou per garantir que el procés no quedava aturat. Els ecologistes van tornar a presentar un recurs al TSJC i aquest els va donar la raó, aturant el projecte ara fa un any, el juliol de 2019.
Ara, amb els nous estudis informatiu i d'impacte ambiental, el Govern confia en aixecar les mesures cautelars del TSJC i tirar endavant aquesta infraestructura. Des d'aquest dissabte es poden presentar al·legacions al document durant 45 dies hàbils per als particulars i 30 més per als organismes oficials.
El projecte vol donar una continuïtat a la C-32 que s'atura a Tordera per millorar l'accés al sud de la Costa Brava, als municipis de Lloret de Mar i Blanes. Aquesta vegada, el Departament ha elaborat una eina de simulació de trànsit dins de l'estudi informatiu per avaluar les alternatives que hi ha a la carretera.
Segons el Departament, aquesta eina indica que el corredor de la C-32 que proposa el Govern és el que assoleix els millors resultats. Territori apunta que en la simulació el traçat proposat és l'únic que disminueix les emissions de CO2 i allibera més vehicles a les carreteres de la GI-600 i GI-682.
En aquest nou informe també s'analitzen traçats alternatius i també s'estudia no fer l'ampliació. Tot i així, la proposta que és més idònia segons l'informe és la mateixa que en els estudis anteriors. Es tractaria d'una carretera de tres carrils amb una longitud de 6,5 km.
Territori també ha inclòs la construcció de viaductes amb metodologies més respectuoses amb el territori o incrementar alguns túnels, així com també mesures per millorar la qualitat de l'aire.
Des d'aquest dissabte es poden presentar al·legacions al document durant 45 dies hàbils per als particulars i 30 més per als organismes oficials.
El projecte vol donar una continuïtat a la C-32 que s'atura a Tordera per millorar l'accés al sud de la Costa Brava, als municipis de Lloret de Mar i Blanes. Aquesta vegada, el Departament ha elaborat una eina de simulació de trànsit dins de l'estudi informatiu per avaluar les alternatives que hi ha a la carretera.
Segons el Departament, aquesta eina indica que el corredor de la C-32 que proposa el Govern és el que assoleix els millors resultats. Territori apunta que en la simulació el traçat proposat és l'únic que disminueix les emissions de CO2 i allibera més vehicles a les carreteres de la GI-600 i GI-682.
En aquest nou informe també s'analitzen traçats alternatius i també s'estudia no fer l'ampliació. Tot i així, la proposta que és més idònia segons l'informe és la mateixa que en els estudis anteriors. Es tractaria d'una carretera de tres carrils amb una longitud de 6,5 km.
Territori també ha inclòs la construcció de viaductes amb metodologies més respectuoses amb el territori o incrementar alguns túnels, així com també mesures per millorar la qualitat de l'aire.