El negoci de les food truck ha caigut "en picat" a les comarques de Girona per culpa del coronavirus.
Els festivals d'estiu acostumaven a ser els grans nínxols de negoci d'aquest sector que ha vist com s'aturava en sec la seva activitat.
El problema és que els grans esdeveniments musicals no han permès que s'hi instal·lessin, per tal de complir amb les normes de seguretat marcades per la covid.
Un bon exemple és l'Acústica de Figueres, que omplia la Plaça Catalunya d'aquestes particulars caravanes gastronòmiques, una activitat que s'ha suprimit aquest any, malgrat que el festival s'ha dut a terme.
I és que els empresaris i treballadors que es dediquen a aquest sector han vist molt limitada l'activitat, fins al punt que s'ha reduït a pocs actes, on a més, l'aforament de públic és molt menor. Això fa que en molts casos, un cop pagada la taxa per poder-se instal·lar i les despeses corresponents a obrir la food truck, no els surti a compte.
Tot plegat ha dut al sector a deixar la caravana a casa i dedicar-se a una altra cosa. "Alguns treballen en el món de l'hostaleria i d'altres s'han intentat muntar alguna cosa pel seu compte. Però res de seguir els festivals", assenyala Francesc Darnés, un dels socis fundadors de l'Associació Girona Food Truck.
Una de les demandes que fa el sector és tenir el suport de les administracions, ja que asseguren, sempre han estat lligats a l'organitzador. "Fins avui no ens han ajudat gens", lamenta Darnés. Entre les denúncies que fan hi ha el fet que encara ara estan considerats com a "venda ambulant", malgrat que abans d'entrar a un festival i obrir els demanen "un munt de documentació".
A més, el problema s'agreuja perquè hi ha hagut una "sobreexplotació del mercat" de les food trucks. En aquest sentit, Darnés assenyala que la "poca feina que hi ha" se l'han de dividir moltes empreses que busquen aquests esdeveniments.