En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Un treballador del Banc dels Aliments. / Foto: Carola López (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

A causa de la pandèmia, els Bancs dels Aliments han hagut de reformular la campanya del Gran Recapte eliminant la recollida física d'aliments a les portes dels mercats i supermercats.

De fet, enguany la campanya es digitalitza "per minimitzar el risc de contagi" i se suprimeix "la classificació dels aliments recaptats" perquè, a parer dels organitzadors, és "inviable".

Per aquesta raó en aquesta edició només hi haurà un terç del voluntariat d'altres anys, que es repartiran en 600 punts de recollida situats tant en supermercats com en mercats.

Concretament els Bancs dels Aliments busquen 9.000 persones perquè estiguin a les entrades dels establiments informant els clients de què poden fer donacions. Només n'hi haurà dos en cada entrada de supermercat i els clients podran adquirir bons d'entre 3 i 50 euros, ha explicat en roda de premsa Sabine Hindersin, responsable de les campanyes solidàries del Banc dels Aliments, tot afegint que també podran escollir ells la quantitat que volen aportar.

La recollida d'aliments virtual es podrà fer del 16 al 21 de novembre a les caixes dels supermercats i comptarà amb el suport de voluntaris els dies 20 i 21 de novembre.

Encara que enguany no calguin tants col·laboradors, la presidenta de la Federació Catalana de Bancs dels Aliments ha animat a tothom a ser "televoluntaris" i a fomentar que la gent faci donacions. "En el Gran Recapte d'enguany tots podem ser voluntaris", ha conclòs tot animant a la gent a difondre la campanya a través de les xarxes socials.

L'altre gran canal de donació serà la web dels Bancs dels Aliments, www.granrecapteonline.com, i els fons aconseguits es destinaran a la compra i distribució de queviures. A més, aquest any s'incorpora també el canal de pagament BIZUM que amb el CODI 33596 pretén agilitzar les donacions des del mòbil i arribar a un públic més ampli.

"Ens trobem en una emergència en què ha emergit tota la precarietat", ha resumit Fatjó-Vilas tot afegint que l'edició d'aquest any és un "gran repte". De fet la campanya publicitària del Gran Recapte d'aquest any resumeix així la situació actual: "la nova realitat és una nevera buida".