Les associacions catalanes de famílies i persones amb sordesa (ACAPPS) han advertit aquest dimecres que el 93% de l'alumnat amb sordesa necessita bucle magnètic a l'aula.
Aquesta és una tecnologia que millora el so que arriba a l'audiòfon o l'implant coclear d'infants amb sordesa.
L'entitat valora positivament que aquest curs el sistema s'incorpori a 17 centres més, arribant als 21, però demana que estigui disponible a tot el sistema educatiu.
Segons l'entitat, 2.043 alumnes amb sordesa van ser escolaritzats en modalitat oral en el darrer curs, el 93% de l’alumnat amb sordesa. El 7% restant va ser escolaritzat en llengua de signes. L'ACAPPS també reclama que es garanteixin les mascaretes transparents als centres per poder llegir els llavis.
L'entitat defensa que els infants i joves amb sordesa necessiten suports tècnics per poder accedir a la informació en plena igualtat de condicions que els seus companys oients. Per això reivindiquen l'extensió d'emissores FM, bucles magnètics als centres educatius i subtitulació de tots els recursos i continguts audiovisuals.
El president de l'entitat, Raimon Jané, defensa en un comunicat que també s'hauria d'establir, en l’escolarització en modalitat oral de l’alumnat amb sordesa, un pla de formació específic per al personal docent i logopedes per l’ús i incorporació de les noves tecnologies.
Pel que fa a l’ús de les mascaretes a l’aula, demanen que els centres educatius garanteixin l’ús de mascaretes transparents, essencials perquè els alumnes amb sordesa puguin llegir els llavis del professorat.
L'ACAPPS reclama al departament d’Educació que garanteixi la provisió de mascaretes transparents per al professorat i companys de les aules que acullen alumnat amb sordesa, així com es reguli i protocol·litzi el seu ús.