El Govern, a través de l'Agència Catalana del Consumdel Departament d'Empresa i Treball, ha intensificat les actuacions de control a companyies elèctriques davant l'escalada del preu de l'electricitat.
Ho fa desrpés de la denúncia de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència.
L'entitat va denunciar recentment que un nombre encara indeterminat de comercialitzadores elèctriques haurien incrementat irregularment el cost de l'energia des de l'entrada en vigor de la nova tarifa per trams horaris.
En aquest sentit, el Govern està fent actuacions de control a les empreses que operen a Catalunya per verificar si proporcionen informació "correcta i transparent" als usuaris pel que fa a preus, tarifes i modificacions contractuals.
En cas de qualsevol indici de frau, els consumidors poden adreçar denúncies a través del web consum.gencat.cat per tal que el Govern faci les comprovacions pertinents per detectar possibles incompliments en matèria de consum o respecte a la normativa del sector elèctric.
Davant qualsevol controvèrsia pel que fa als imports facturats, els consumidors han de reclamar a l'empresa comercialitzadora. En cas de no rebre resposta en el termini màxim d'un mes, o en cas de tenir una resposta insatisfactòria, els usuaris poden adreçar-se als organismes públics de consum per mirar de resoldre la reclamació mitjançant mecanismes extrajudicials de mediació i arbitratge de consum.
A banda de les actuacions de control, Consum, amb el suport de la Direcció General d'Energia, ha iniciat aquesta setmana una campanya informativa en mitjans digitals i xarxes socials sobre la nova factura de la llum, amb l'objectiu de fer més entenedors per a la ciutadania els conceptes i apartats que inclou per detectar de manera més "fàcil i clara" els imports que cobra la companyia per a cada concepte.