Un servei de teleassistència ha informat als Mossos que s'han detectat, per diverses vies, ja sigui directament pels seus usuaris o pel seu personal coordinador de zona, d'una modalitat d'estafa.
Afecta al col·lectiu de gent gran i de persones dependents en el marc dels serveis de teleassistència que aquest col·lectiu té contractat prèviament per ser atesos en casos de necessitat i d'urgència.
L'estafa o intent d'estafa als usuaris, majoritàriament gent d'edat avançada i amb dependència, es materialitza a través d'una trucada telefònica en la qual presumptes treballadors del servei de teleassistència contacten amb la persona gran, s'hi adrecen pel seu nom i els comuniquen que el seu servei de teleassistència ha canviat i que han d'abonar uns diners si no volen perdre el servei.
En altres ocasions l'excusa de contacte és la revisió del botó d'alerta o qualsevol altre pretext semblant com fins i tot la venda d'algun producte. El to utilitzat a les trucades és bastant agressiu, en veu alta i contundent i sense deixar parlar l'usuari en cap moment. Aquesta manera d'actuar és la que genera dubtes a la persona i per aquest motiu es desconfia del que els hi estan manifestant.
Dimecres a la tarda, els presumptes estafadors van posar el focus en usuaris de teleassistència de les comarques gironines. El centre d'atenció a la teleassistència del Dipsalut va rebre 411 avisos d'usuaris alertant de les trucades fraudulentes.
L'organisme ha començat a fer trucades als avis per advertir-los de l'engany. Dimecres a la tarda en van fer 597. Aquest servei del Dipsalut compta amb uns 9.300 usuaris a la demarcació.
Els Mossos d'Esquadra, fent consells per prevenir estafes, recorda que no s'ha de fer cap pagament ni facilitar dades personals ni bancàries per telèfon i recomana contactar amb el servei de teleassistència que es té contractat per verificar la informació i avisar immediatament trucant al 112.