El 2004 es va crear l'associació Empordà Turisme. Es tracta d'un organisme que uneix empresaris i institucions de l'Alt Empordà amb l'objectiu de difondre'l.
Dins d'aquesta entitat hi ha actors molt diferents, ja siguin propietaris d'hotels, la DO Empordà, restauradors, ajuntaments, el Consell Comarcal de l'Alt Empordà i també les direccions dels dos parcs naturals que hi ha.
Després de més de 15 anys de vida, però, la pandèmia ha posat de manifest la utilitat de treballar juntament amb altres entitats del Baix Empordà per promocionar conjuntament el territori.
Arran de la covid-19, Empordà Turisme i els consells comarcals de l'Alt i el Baix Empordà i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona van engegar les campanyes 'Jo em planto a l'Empordà' i 'Esperit Empordà'.
Aquestes dues accions de difusió del territori van aconseguir una elevada presència als mitjans i això s'ha traduït en unes bones dades d'ocupació. Pel gerent d'aquesta entitat, Esteve Guerra, això demostra que la crisi de la covid-19 ha suposat "una oportunitat" perquè ha posat de manifest "la necessitat d'anar units" entre les dues comarques.
De fet, el gerent ha assegurat que els turistes generen "moltes sinèrgies" entre les dues comarques. "Una persona que es queda a dormir a Albanyà és fàcil que vagi a visitar Begur", ha apuntat. De fet, Esteve Guerra ha assegurat que "la gent ve a l'Empordà" i no es qüestiona en quina de les dues comarques es mou.
Per això des d'Empordà Turisme creuen que "no tenia sentit" que cada una fes "petites campanyes" de promoció, quan en el fons es pot actuar de forma conjunta per arribar "més lluny". Ara, l'assemblea d'Empordà Turisme ha acordat obrir-se a associats del Baix Empordà. Confien arribar als 300 membres d'aquí a dos anys i entre tots ells acordar les estratègies de promoció i comunicació.
Una de les prioritats per a Empordà Turisme és aconseguir visitants fora de la temporada d'estiu. En aquest sentit, Esteve Guerra ha destacat que cada vegada hi ha unes temperatures més suaus al maig i al setembre i octubre. Per això creu que cal atraure visitants durant aquests mesos i aconseguir que els establiments treballin més mesos fora de l'estiu.
L'entitat té clar que cal treballar sobre "tres eixos": el patrimoni natural, el cultural i la gastronomia. Els mercats principals als quals s’adrecen les campanyes són Catalunya, el País Valencià, Navarra, el País Basc, el sud de França i l’Illa de França.
Empordà Turisme ofereix un gran nombre d’eines als associats perquè siguin ambaixadors de la comarca. Des de l’entitat es fan cursos de formació i també s’ha posat en marxa un pla d’accions a nivell digital, tant de posicionament web com xarxes socials.
L’objectiu és unir esforços per construir plegats campanyes de promoció turística de primer ordre amb les complicitats necessàries del territori i escoltant totes les sensibilitats.