En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Al llarg del 2021, els professionals de la Xarxa Nacional d'Emancipació Juvenil (XNEJ) de la Generalitat van atendre 5.506 consultes sobre salut emocional i 817 més en l'àmbit de salut mental, unes xifres atribuïbles a la pandèmia.

"Són dades que posen de manifest el que venim dient fa temps i que reflecteixen diversos estudis com els que hem anat publicant des de Joventut, com són les clares implicacions per a la salut física i mental que la pandèmia ha tingut especialment sobre la joventut", recorda la directora general de l'Agència Catalana de la Joventut, Núria Ramon.

En aquest sentit, també indica que la situació excepcional per la covid-19 i les xarxes de solidaritat que van néixer per fer-hi front protagonitzades per molts joves ja va fer que, per primera vegada, les consultes sobre participació se situessin gairebé com a qüestió més sol·licitada al llarg de l'any 2020.

En total, 46.940 joves (56% de noies) van acudir el 2020 a la xarxa per informar-se de com poder intervenir a la comunitat de manera desinteressada i altruista.

Les consultes sobre les activitats d'educació en el lleure i recreatives se situen com la següent temàtica en nombre de consultes, amb un 11%, seguida de les qüestions de cultura (7%), cohesió social (7%), participació (5%), habitatge (4%), mobilitat, solidaritat i relacions internacionals (2%), turisme (1%), tecnologies de la informació i la comunicació (1%) i medi ambient i consum (per sota de l’1%).

La flexibilització de les restriccions per la pandèmia ha permès la XNEJ recuperar l'atenció presencial que el 2020 havia quedat reduïda al 54% de les consultes. Així, el 2021 ha registrat un 74% d'atenció als joves de manera presencial, mentre la resta de consultes s'han atès de forma telemàtica. En concret, un 18% s'ha atès per canals telemàtics (correu electrònic, xarxes socials, blocs, fòrums i altres canals digitals), mentre que el 8% restant s'ha fet per telèfon.

En relació amb el perfil dels usuaris, les noies representen el 54% de les persones ateses l'any passat, per un 45% de nois i un 0,5% de no binaris.

Pel que fa a l'edat, els menors de 16 anys van ser el col·lectiu amb més consultes el 2020 amb un 36% de les consultes. El segueixen els inclosos en la franja de 16 a 20 anys (25%), seguits dels del grup dels joves entre 21 i 25 anys (14%), d’entre 26 i 29 (7%) i dels de 30 a 34 (4%). Finalment, un 14% de persones de 35 anys o més també van fer ús del servei per a qüestions relacionades amb la joventut.