La directora del CAT 112, Irene Fornós, ha detallat que les sales operatives del servei van rebre l'any passat més de 3 milions de trucades, i es van atendre més d'1 milió i mig d'incidents.
Fornós ha assenyalat la importància del Dia Europeu del telèfon d'emergències per donar-lo a conèixer i fer-ne difusió així com "millorar-ne la gestió".
El coneixement d'aquest servei és del 60% entre la ciutadania a Europa, una xifra més alta a Catalunya però que encara cal millorar.
La directora del CAT112 ha detallat la importància de tenir diferents sales operatives a Reus i la Zona Franca, preparades per assistir les emergències de forma independent en cas que una de les dues es col·lapsés o patís problemes de funcionament.
El CAT112 respon el 97% de les trucades en menys de 10 segons, com ha destacat el conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, i ha aconseguit geolocalitzar, amb el sistema de localització avançat AML, el 82,2% de les trucades.
L'AML, és un sistema pioner i important per oferir respostes eficients i ràpides en la gestió de les incidències sobretot quan els afectats es troben en estat de pànic o en xoc. "Moltes vegades quan truquem al 112 estem en una situació complicada i dir el carrer on vivim no ens surt o el pànic fa aquestes traïcions", ha apuntat.
El conseller d'Interior ha emfatitzat que el 112 "obre la porta a una infinitat de serveis públics", com els Bombers, Agents Rurals, Mossos d'Esquadra, policies locals, SEM o Protecció Civil, entre molts d'altres, i que és "un privilegi" de la societat catalana.
Elena ha assegurat que "la seguretat i l'ordre" es defineixen com: "un conjunt de dispositius i serveis treballant de forma organitzada al costat de la gent". "Ordre són els ciutadans al costat dels servidors públics i aquests al costat de la gent i la seguretat no és res grandiloqüent sinó els serveis públics essencials i el 112 és la vàlua que permet enllaçar-nos els uns amb els altres", ha insistit.