En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Un grup de gent amb tumbones a la platja a Lloret de Mar al 2021. / Foto: Gemma Tubert (arxiu ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Amb la vista posada a la propera temporada turística, la destinació de Lloret de Mar es prepara per recuperar la situació prepandèmica.

De moment, aquests mesos ja han registrat més cerques de vols per viatjar a Lloret de Mar que l'any passat i les cerques a Google per passar unes vacances en el municipi de la Costa Brava desperten un interès.

Així ho destaca un estudi realitzat per l'empresa Mabrian, que analitza diversos big data relacionats amb Lloret de Mar per analitzar les perspectives turístiques.

En l'estudi presentat aquest divendres, la responsable de l'informa ha destacat que el volum de cerques de vols i l'oferta de seients disponibles pel mercat britànic fa pensar que "hi podria haver una reprogramació a l'alça", perquè és un mercat "molt potent" a nivell de cerques. Si això es confirma, la destinació podria recuperar aquest any el mercat britànic, que havia disminuït considerablement arran de la pandèmia.

Per altra banda, l'autora de l'estudi, Sonia Huerta, ha destacat que hi ha "un interès creixent" del mercat alemany per anar a Lloret de Mar de cara a aquesta primavera, un paper que caldrà explotar. De moment al març i maig ja hi ha 20 vols que connectaran Girona amb Alemanya, dos més dels que hi havia el mateix període del 2019.

Aquestes dades també confirmen les bones sensacions que tenen els hotelers de cara a la Setmana Santa, que ja noten com estan pujant les reserves. L'interès creixent per venir a passar uns dies a Lloret de Mar fa que molts hotels ja es plantegin obrir al llarg de les properes setmanes.

També augmenta la programació en destinacions punteres per Lloret de Mar com ara Bèlgica (que el 2019 no en tenia cap i ara n'hi haurà 18). Per contra, cauen les connexions amb Itàlia, que passarà de tenir 36 vols des de Girona a tenir-ne 17. Aquesta reducció en la programació confirma una davallada del mercat italià a Lloret de Mar, un fet que ja s'havia constatat amb la caiguda de pagaments per targeta d'aquesta nacionalitat en establiments de Lloret de Mar els últims dos anys.

Huerta assegura que la destinació té un repte a l'hora de recuperar aquest mercat, que havia estat un dels principals durant els mesos d'hivern a l'aeroport de Girona abans de l'inici de la pandèmia.

En l'estudi sobre big data relacionat amb el turisme a Lloret de Mar, l'empresa Mabrian ha assegurat que hi ha una evolució en el reposicionament de la destinació. Aquest canvi es nota per l'augment creixent dels visitants per activitats esportives, gastronòmiques i culturals.

Per contra baixen els turistes que visiten Lloret de Mar atrets per les platges i l'oci nocturn. Huerta apunta que el canvi de tendència que es percep des del 2017 és el resultat de l'"esforç" de les administracions i empresaris del sector turístic per potenciar Lloret com a destinació de turisme actiu i cultural.

En aquest sentit, en els últims anys han augmentat les publicacions als camins de ronda, fent activitats esportives, en els concerts a l'aire lliure, en els jardins de Marimurtra i també en d'altres punts com ara el cementiri modernista de Lloret de Mar. Huerta creu que aquest canvi ha estat "impulsat per la pandèmia" però que ja s'havia iniciat dos anys abans.

Conjuntament amb aquesta aposta pel turisme actiu, la destinació també ha aconseguit reduir la desestacionalització. Per això cada vegada hi ha més visitants fora dels mesos d'estiu. Per a Huerta, cal seguir fomentant aquesta desestacionalització on el visitant de Barcelona "hi pot jugar un paper clau".

Les bones perspectives que té a l'horitzó Lloret de Mar per a la Setmana Santa i també per a l'estiu podrien ensorrar-se si no es resol aviat el conflicte amb Ucraïna. De fet, l'alcalde del municipi, Jaume Dulsat, ha assegurat que segueixen els atacs russos amb "màxima preocupació". El motiu és que el mercat d'Ucraïna tenia una evolució a l'alça al municipi. El 2019 van rebre 29.000 visitants d'aquest país i l'objectiu de cara a l'estiu era recuperar bona part del mercat.

Dulsat ha assegurat que en diverses fires turístiques d'aquest 2022 havien començat a parlar amb touroperadors ucraïnesos per potenciar Lloret de Mar i fins i tot hi havia un projecte d'una campanya de màrqueting amb una empresa per promocionar conjuntament la destinació. Tot plegat ha quedat aturat.

El president del Gremi d'Hostaleria de Lloret de Mar, Enric Dotras, ha afegit que el mercat ucraïnès té un pes especial perquè habitualment els visitants "generen molta riquesa". Es tracta de turistes que venen molts dies (prop de dues setmanes o més) i que gasten molt en gastronomia, esports i cultura. Per això Dotras desitja que "el conflicte sigui breu".