Un servei del Departament de Drets Socials, Infància Respon, protagonitza la primera campanya que la Generalitat ha pensat i dissenyat per difondre a les xarxes socials.
En concret es publicarà a TikTok i a la plataforma de streaming Twitch i als reels d'Instagram per tal d’arribar al públic adolescent i jove.
Infància Respon és un servei públic d'atenció telefònica gratuït que té l'objectiu de prevenir i detectar els maltractaments d'infants i adolescents, posant especial atenció en els casos d'assetjament a les escoles, ciberassetjament, violència masclista en adolescents i abusos sexuals.
L'objectiu d'utilitzar aquestes xarxes socials és justament arribar al públic més jove.
La campanya (amb el hashtag #InfànciaRespon) consisteix en un vídeo de 56 segons de durada, que té versió en català i en castellà i està adaptat a les característiques formals de TikTok, Instagram, Twitch i Youtube.
S’han triat aquest format i aquests canals de difusió com els més adequats per arribar al públic adolescent i jove, en tant que possibles víctimes d’algun tipus de violència, però també en tant que coneixedors de situacions de maltractament en el seu entorn familiar o d’amistats.
Aquesta és la primera vegada que TikTok accepta publicitat en català, un idioma que no era present als anuncis d’aquesta xarxa.
A més a més, el fet que aquests canals es consumeixin sovint en la intimitat es considera idoni perquè arribi el missatge i perquè l’adolescent o jove es vegi amb cor de trucar per posar-se en contacte amb al servei d’Infància Respon per denunciar o per informar-se de com actuar en cas de violència infantil o adolescent.