En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

D'esquerra a dreta, Susi Cordón, Isabel Macarulla i Mari Luz Rey, de la Plataforma Ciutadana per a una Escola Inclusiva a Catalunya. / Foto: Eli Don (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

La Plataforma Ciutadana per una Escola Inclusiva a Catalunya ha assegurat aquest dimarts que es troba "decebuda" amb el Govern pel desplegament del model d'escola inclusiva.

La Plataforma, que agrupa una vintena d'entitats, famílies i professionals de l'educació, Sosté que cada vegada hi ha més alumnat als centres d'educació especial i que les queixes de les famílies amb fills amb discapacitat a l'escola ordinària s'han multiplicat.

També ha carregat contra "l'apatia" del departament d'Educació i el seu conseller, Josep González Cambray, que "ha deixat de parlar sobre inclusió". En aquest sentit, la plataforma ha avisat que les famílies "no poden esperar més" i que cal un "moviment d'acció contundent" que pugui redreçar la situació.

Entre les accions més urgents defensen que s’ha de regular normativament els centres d’educació especial, elaborar i publicar un pla d’accessibilitat i un estudi sobre el funcionament dels equipaments. També establir un sistema d’identificadors fiables i un mapa de recursos de l’escola inclusiva. Una altra de les peticions és la d’implementar progressivament la figura de la infermera escolar als centres públics i privats.

La plataforma ha insistit en la importància de promoure un canvi legislatiu que permeti l’atorgament del títol d’ESO adaptat als alumnes amb discapacitat, o intensificar les accions inclusives, entre d’altres mesures. De fet, una de les seves membres, Mari Luz Rey, ha demanat directament al conseller que convoqui una taula executiva amb les entitats durant aquesta mateixa legislatura, i ha avisat que si no es fa, impulsaran “les accions necessàries”.

En la mateixa línia s’han pronunciat Isabel Macarulla i Susi Cordón, que han recordat que l’educació inclusiva és un “dret” i que s’ha de facilitar les eines necessàries als professionals perquè la puguin garantir. També han lamentat que moltes famílies hagin d’estar “lluitant” constantment per reivindicar-lo.