En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Un nen treballa amb una bola del món amb relleu en un centre educatiu. / Foto: ONCE

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

L’ONCE sosté que cal “reforçar la capacitat inclusiva” dels 1.172 estudiants cecs i amb discapacitat visual greu que afronten aquests dies a Catalunya la seva tornada a l’escola.

Formen part dels 7.271 alumnes de tot l’Estat que inicien aquest curs 2022-2023, en què una de les claus, segons l’entitat, és el començament de la implantació de la LOMLOE.

“El preàmbul d'aquesta llei afirma que les mesures que estableix tenen com a objectiu donar suport a l'equitat i la capacitat inclusiva del sistema, fent efectiva l'educació inclusiva com a dret humà per a totes les persones”, recorda.

En el cas de Catalunya, la demarcació de Barcelona és el territori que acull més estudiants cecs o amb discapacitat visual greu, amb un total de 975 alumnes. La segueix de forma més modesta Tarragona amb 81, Girona amb 74 i Lleida amb 42 alumnes.

Des del Centre de Recursos Educatius ONCE Barcelona i els grups ACCEDO es col·labora amb el Departament d’Educació i amb les editorials de material escolar per aconseguir que tant les plataformes, com els continguts siguin accessibles a tot l'alumnat.

D’altra banda, els equips específics d'atenció educativa a la discapacitat visual presten un suport personalitzat als alumnes en els seus centres educatius ordinaris, en base als convenis de col·laboració entre l'ONCE i l’administració educativa.