Un lleuger descens de visitants però més negoci. Aquest és el balanç de la 60a edició de la Fira de Mostres, que ahir dimarts va tancar portes després de 5 dies.
Hi han passat unes 55.000 persones –a l'espera de tancar les xifres totals-, unes 5.000 menys que l'any passat però els visitants hi ha comprat més.
Tot i que encara no tenen dades, la directora de Fira de Girona, Coralí Cunyat, diu que alguns expositors han superat les vendes d'edicions anteriors i que, en general, les sensacions són bones. A més, remarca que –a diferència de l'any passat- en aquesta edició l'entrada era de pagament (2,5 euros els feiners i 4,5 euros els festius). Això, però, segons Cunyat, ha propiciat que els clients que hi han vingut ho han fet amb la intenció de comprar.
Un altre dels bons indicadors d'aquesta edició és que alguns expositors ja han demanat participar a la fira de l'any que ve i, fins i tot, amb més metres quadrats. "És una bona notícia perquè tenim ganes d'anar recuperant el volum que teníem abans de la pandèmia", remarca la directora de la fira. "No hem arribat al 100% de participació del 2019, que va ser un any molt bo, però poc a poc ens hi anem acostant", afegeix Cunyat.
La 60a edició de la fira ha coincidit amb la primera edició, des del 2019, que es fa lliure de restriccions. La del 2020 es va haver de suspendre i l'any passat es va fer amb mesures sanitàries.
Enguany, el certamen ha crescut un 8% en nombre d'expositors (278 estands) repartits entre el Palau de Fires, les carpes exteriors i el recinte de la Devesa. Entre els sectors emergents que hi han guanyat presència, destaquen les empreses dedicades a l'eficiència energètica, a la mobilitat sostenible i a les noves tecnologies.
Les primeres han passat de 8 a 14 expositors i, entre elles, hi ha hagut empreses de plaques solars (tant residencials com industrials), energia minieòlica, estufes de llenya i pèl·lets, calderes de biomassa i aïllaments tèrmics.
D'altra banda, les empreses de mobilitat elèctrica han doblat presència i també s'ha ampliat la d'aquelles companyies tecnològiques (drons, informàtica, impressió...). A més, el certamen ha incorporat un estand de la Cambra de Comerç de Girona, dedicat a aconsellar les empreses perquè avancin cap a la digitalització.
Pel que fa a espais, al nivell 1 del Palau de Fires s'hi han concentrat les empreses de serveis, emprenedoria i mobilitat elèctrica (35%); al nivell 2, les d'alimentació (18%); a les carpes exteriors, les de decoració, construcció i rehabilitació (30%) i al recinte de la Devesa, les de motor i maquinària industrial (17%).
La majoria (78%) han estat expositors de les comarques gironines i un 15% o bé s'han estrenat o bé han tornat a tenir presència al certamen. Més enllà dels expositors, la mostra també ha inclòs un centenar d'activitats paral·leles durant els 5 dies que ha durat.