A pràcticament dues setmanes del tancament de la 30a Campanya de Joguines, la Creu Roja encara ha d’aconseguir el 35% dels jocs que necessita.
Els han de repartir entre més de 22.000 infants en situació de vulnerabilitat de tot Catalunya i de moment no ha cobert un terç de la demanda de joguines d’enguany.
Especialment, calen joguines per a infants de 7 a 14 anys.
Creu Roja demana que es donin joguines noves, que fomentin el joc cooperatiu i que siguin sostenibles i no bèl·liques ni sexistes. Pels infants d’entre 10 i 14 anys recomana donar joguines educatives com ara llibres, jocs de taula interactius i material esportiu.
L’entitat lamenta que les conseqüències de la pandèmia, del conflicte d’Ucraïna i de la pujada de la inflació han perpetuat i agreujat la situació de les famílies més vulnerables d’arreu del territori. Per això, insisteix en que el joc és un element “essencial” per garantir el desenvolupament integral d’infants i joves. Aquest afavoreix no tan sols el desenvolupament intel·lectual i motriu, sinó que esdevé un eix de socialització fonamental en les diferents etapes del creixement.
També destaca la importància del joc cooperatiu per promoure el treball en equip, l’ajuda mútua, la cooperació i les habilitats socials.
Per assolir l’objectiu de la campanya s’han establert diferents vies de col·laboració per facilitar la implicació de ciutadania, empreses, comerços i entitats.
D’una banda, l’entrega física de joguines en més d’una cinquantena de punts de recollida habilitats. De l’altra, les aportacions econòmiques través de la pàgina web, que permetran la compra de joguines de la franja d’edat que més en falten.