En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Pere Ejarque, assessor de Responsabilitat Social Corporativa de Cecot, i Laia Sabater, tècnica d'orientació laboral de la patronal, en la presentació de CATacull. / Foto: Albert Segura (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

La patronal Cecot ha posat en marxa CATacull, un servei empresarial d'acollida lingüística per fomentar l'ús del català en el dia a dia dels treballadors.

El servei s'adreça al món de l'empresa, sobretot per aquelles persones que són de fora de Catalunya, tot i que també en planteja per a persones que no solen fer servir el català en l'àmbit laboral.

La finalitat és enfortir la llengua catalana, amb tres aspectes que se centren en la difusió i el suport a les persones que assumeixen el paper de voluntàries per la llengua.

"Oferim unes càpsules audiovisuals d'acollida per a persones treballadores que no tinguin la llengua catalana com a pròpia perquè s'acostumin a utilitzar-la", explica Pere Ejarque, assessor de Responsabilitat Social Corporativa de Cecot.

Les empreses, a més, tenen a disposició una guia amb recursos útils per enfortir l'ús del català a les organitzacions, ja sigui en la comunicació interna com en la seva aplicació en documents com ara formularis, pressupostos o factures. "Oferim també una guia per a la creació de voluntaris per la llengua, amb recursos i materials per a la persona que acompanyi els que fan ús d'una altra llengua", afegeix Ejarque.

Aquesta persona s'encarregarà de fer l'acompanyament al treballador que vulgui aprendre l'idioma i aplicar-lo en el seu dia. "L'objectiu és crear situacions en què només pugui parlar català, i també escoltar-lo", detalla Laia Sabater, tècnica d'orientació laboral de la patronal.

Es tracta de moments del dia a dia vinculats amb la seva activitat productiva, però també fora de l'entorn laboral, si així ho vol el treballador. "Són situacions que es pot trobar a nivell d'empresa, a l'hora de fer el cafè o anar a esmorzar, on la persona voluntària només li parli en català, o a l'hora de fer compres en el dia a dia", apunta Sabater.

El servei es dirigeix a totes les empreses vinculades a Cecot, unes 35.000, però està obert a totes aquelles que demanin assessorament en la matèria.