El Departament d'Educació posa en marxa aquest dilluns un equip extern de 20 professionals que acompanyaran els centres educatius sobre problemes de malestar emocional del dia a dia.
El conseller d'Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, ha explicat a Catalunya Ràdio que aquests treballadors seran psicòlegs i psicopedagogs i no s'incorporaran al centres, sinó que treballaran des dels serveis centrals.
L'objectiu és fer acompanyament dels centres, facilitant-los la detecció de problemes, donant resposta a situacions de risc i impulsant activitats de sensibilització amb alumnes i famílies. I és que ha reconegut que la situació del benestar emocional als centres "té molt marge de millora".
En ser preguntat sobre el fet que són només 20 professionals, Cambray ha defensat que hauran de respondre a situacions concretes i ha confiat que podran fer molta feina.
La mesura forma part del Programa de Benestar Emocional, que busca aquest acompanyament a professionals i centres en la gestió del benestar emocional dels alumnes. Els directors i els docents han rebut un correu aquest dilluns al matí informant-los sobre aquest programa.
L'equip de 20 professionals seran els encarregats de coordinar i gestionar el programa i estarà format per dos coordinadors i 17 professionals de l'àmbit de la psicologia i la pedagogia i un tècnic administratiu. També hi podrà haver assessorament periòdic per part d'experts.
El grup coordinador del programa farà atenció telefònica als docents, intervenció en situacions d’emergència, acompanyament als centres, dinàmiques de gestió emocional en grups classe, elaboració de material pedagògic, formació del professorat i eines de gestió emocional per a les famílies.
El programa té un pressupost de 800.00 euros finançats pel Ministeri d'Educació.
D'alta banda, Gonzàlez-Cambray, ha obert la porta a què el curs vinent comenci el mateix dia per a infantil, primària i secundària i no en diferents dies com va passar al setembre. Les dates serien "similars" a les de l'avançament d'enguany.
També ha dit que una altra de les millores que es podria aplicar és "dotar de més contingut pedagògic" les tardes de setembre. Ha explicat que en les properes setmanes es coneixeran els resultats de l'avaluació externa sobre l'avançament i es treballarà amb tots els actors les millores a aplicar, que ha reconegut que podrien anar per aquestes línies.
Pel que fa a la convocatòria de vaga el 25 i 26 de gener, ha insistit que la ciutadania no entendrà aquests noves mobilitzacions ja que ha defensat que el que toca ara és deixar treballat "amb tranquil·litat i confiança" els centres. Segons el conseller, Educació ha fet la seva feina responent, segons ell, a la majoria de reivindicacions dels sindicats educatius i calendaritzant dins d'aquesta legislatura aquelles a les que no es pot donar resposta immediata.