En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Infants i adolescents reclamen més acompanyament per desenvolupar-se amb autonomia, criteri i seguretat en l'entorn digital en què viuen. Així és desprèn de la 'Carta de Drets Digitals de la Infància i l’Adolescència'.

És un estudi participatiu elaborat per la Fundació Ferrer i Guàrdia per encàrrec del departament d'Empresa i Treball que s'ha presentat aquest divendres.

El document mostra que aquest segment de la població té plena consciència dels riscos i oportunitats que suposen les noves tecnologies, i en aquest sentit, reclama eines que el capaciti i l'empoderi per aprofitar al màxim els avantatges que aquests recursos ofereixen.

Hi han participat gairebé 750 alumnes d’entre 7 i 17 anys de 18 centres educatius d’arreu de Catalunya.

Els resultats de l’informe també han indicat que tot i que l’accés i ús de dispositius digitals està àmpliament estès entre infants i adolescents, existeixen bretxes sociodigitals, especialment relacionades amb l’edat, el gènere, el nivell socioeconòmic i socioeducatiu de les famílies i l’eix urbà i rural.

Així, per exemple, s’ha detectat que la intensitat i diversitat d’usos augmenta de forma proporcional amb l’edat o que els infants i joves d’entorns rurals accedeixen als dispositius amb més edat i amb major esperit crític.