L'Agència Catalana del Consum ha imposat una sanció de 3.000€ a la Clínica Bofill de Girona arran d'una denúncia de Facua-Consumidors en Acció per no tenir un telèfon d'atenció gratuït "visible" per a la ciutadania.
En un comunicat, recorden que van denunciar la situació el març del 2022 al·legant que la clínica "incomplia el deure" de facilitar la numeració gratuïta als usuaris, generant així "un perjudici econòmic" als pacients perquè havien d'assumir el cost en funció de l'operador telefònic i les tarifes contractades.
Segons informa Facua, el desembre passat Consum va notificar l'obertura de l'expedient sancionador que s'ha resolt amb la interposició de la sanció per incomplir les obligacions que estableix el Codi de Consum.
A més, l'entitat lamenta que, tot i això, l'empresa "continua sense oferir en un lloc visible" el contacte perquè es troba en un altre apartat del seu web.
La denúncia formava part d'una campanya més àmplia de Facua i van constatar al desembre que només 28 dels 146 centres denunciats havien modificat les webs per afegir els números gratuïts com a forma de contacte.