Adif engegarà en les properes setmanes dues noves fases del projecte de renovació integral del tram del tren convencional entre Maçanet de la Selva i Caldes de Malavella.
Els treballs, que s'allargaran fins el mes de març de l'any vinent, inclouen la renovació de 28 quilòmetres de carril de les dues vies, la col·locació de 23.000 travesseres i la depuració i millora de la capa de balast que sustenta la via amb una aportació de 24.000 metres cúbics d'aquest material en un tram de 22 quilòmetres.
Mentre durin els treballs, es modificaran els horaris de la línia R11 i RGI de Rodalies de Catalunya amb un increment del temps de viatge de 8 minuts respecte del servei habitual. La companyia mantindrà la trànsit actual en ambdues línies, excepte els diumenges i festius que deixarà de circular un tren per sentit entre Barcelona i Girona.
El projecte de renovació integral, que compta amb una inversió de 17 milions d'euros, té com a objectiu millorar l'estat de les instal·lacions ferroviàries.
Fins a dia d'avui, s'han renovat 16.100 metres de carril a les dues vies generals de circulació així com la superestructura de via (carril, balast i travesseres) en 830 i 620 metres, respectivament, de les vies secundàries de les estacions de Maçanet-Massanes i de Caldes de Malavella.