El Servei Català de Trànsit (SCT) ha detectat un repunt de la sinistralitat entre els motoristes aquest any en comparació als 7 primers mesos de l'any passat.
Segons ha explicat aquest dijous el seu director, Ramon Lamiel, enguany han mort 29 conductors de moto a les carreteres, un 26% més que ara fa un any i un 7% en comparació amb el 2019.
Lamiel ha detallat que un 20% dels accidents són en horari punta dels dies feiners i també els matins del cap de setmana.
Per frenar les dades, Trànsit ha impulsat una campanya intensiva per protegir els motoristes, la qual Lamiel ha destacat que consta de "tres potes": informació, formació i controls policials a les carreteres amb els Mossos d'Esquadra.
El director del SCT ha admès que és "difícil" contenir aquests sinistres i ha apuntat una "certa relació amb el bon temps". Tot i així, ha matisat que "no és causa-efecte". En aquest sentit, ha especificat les vies on s'han concentrat morts i ferits greus: C-31, C-32, A-2, B-20 i N-340.
Per demarcacions, ha destacat que a la de Girona el 60% dels accidents han estat de motocicletes i a la de Barcelona, el 44%.
Lamiel ha concretat que les topades més comunes són la lateral (de 28 el 2022 a 53 enguany) i per encalç (24 el 2022, 29 el 2023), però també el xoc frontal. Ha definit un perfil de la víctima, en el 82% són homes (25 de les 29 d'aquest 2023 ho eren) i tenen edats entre els 44 i 55 anys. En els ferits greus, es manté aquesta proporció: 134 homes (120 conductors) i 20 dones (12 conductores).
Per tal de rebaixar aquestes xifres, Trànsit ha impulsat una campanya preventiva que consta de tres eixos, informativa, formativa "per reconduir hàbits", ha dit Lamiel, especialment de conductors de mitjana edat, i controls. A més de les denúncies que s'interposen també "s'intenta conscienciar dels riscos amb la conducció" i aconsellar una vestimenta adequada.