En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Alumnes a una aula d'una escola. / Foto: Jordi Pujolar (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

El Govern ha aprovat crear el complement retributiu pel càrrec de coordinador de Coeducació, Convivència i Benestar (Cocobe) de l'alumnat als centres educatius públics.

Així, ha acordat destinar una 3,9 milions d'euros anuals a aquesta figura, que aquest curs s'ha posat en marxa per gestionar els conflictes que es donin les escoles i instituts i vetllar pel benestar emocional dels alumnes.

El complement tindrà caràcter retroactiu, de forma que els 3.400 coordinadors incorporats el percebran des de l'1 de setembre de 2023, moment en què els docents van encetar el nou curs.

La mesura arriba després de la polèmica sorgida per la manca de partida pressupostària per poder pagar els Cocobe.

Els coordinadors ‘antibulling’ tenen l’objectiu de vetllar perquè el projecte educatiu del centre incorpori els vectors de benestar emocional, coeducació, ciutadania democràtica i consciència global i garantir el respecte de tot l’alumnat.

Així mateix, aquests professionals també han de treballar per fomentar entre la comunitat educativa l’ús de mètodes de resolució pacífica dels conflictes; promoure estratègies per identificar possibles situacions de risc i impulsar les mesures d’intervenció. A banda, han de donar a conèixer i proposar activitats formatives adreçades a la comunitat educativa sobre aquest àmbit.

Durant els mesos de setembre i octubre s’han fet unes jornades formatives sobre el benestar de l’alumnat i les situacions de violència a tots els serveis territorials d’Educació de Catalunya. L’objectiu ja estat formar i oferir eines a les direccions dels centres de primària i secundària i als coordinadors i coordinadores Cocobe.

A través d’aquestes jornades, s’han exposat als assistents les novetats principals que s’han posat en marxa aquest curs pel que fa a l’àmbit del benestar i la prevenció de la violència. En les diferents sessions també s’ha detallat la implementació d’aquests coordinadors, i la unificació dels diferents protocols sobre assetjament existents en un d’únic.

Alhora, s’hi han plantejat casos pràctics d’acompanyament a l’alumnat perquè els docents puguin saber quines passes han de seguir en diferents supòsits.