En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Els representants de les associacions de comerç que participen a 'La ComerÇiada' amb el somriure que és el lema de la campanya. / Foto: Associació Girona Centre Eix Comercial

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Sota el paraigües d'aquesta segona ComerÇiada s'hi agrupen 13 associacions de comerç de les comarques gironines, les cambres de Girona i Palamós i la patronal Foeg.

La iniciativa, que té com a objectiu impulsar el sector del comerç local i posar en valor els establiments de proximitat mitjançant accions creatives i diferenciades a cada comarca, incrementa un 16% les adhesions aquest 2024, amb més de 700 establiments participants. Es durà a terme del 18 al 20 d'octubre.

La presidenta de Girona Centre Eix Comercial, associació que aquest any fa d'amfitriona de la campanya, ha posat en valor l'eix "reivindicatiu i festiu" de 'La ComerÇiada' i ha destacat algunes de les propostes que es duran a terme arreu del territori.

A tall d'exemple, destaquen els sortejos de vols en globus a Palafrugell o d'un dia de compres premiat amb 1.000 euros a Girona per gastar durant la campanya. També sobresurten les activitats infantils, música i dansa de Palamós, Olot i Sant Feliu de Guíxols, o les degustacions i tallers del Comerç de Sant Antoni de Calonge, que a més estrenarà la nova aplicació de compres 'Tengui', o el gran sorteig de productes dels establiments de Blanes.

La iniciativa pren com a lema 'Somriures de colors' per reivindicar "la proximitat, professionalitat, sostenibilitat, confiança i empatia" del comerç local, com ha explicat el creatiu de la campanya, David Font. Així, tots els comerços lluiran un somriure als seus aparadors, s'han fet bosses 2D de metacrilat amb el lema -de diferents colors- i també cartells promocionals.

Les associacions de comerciants que formen part de la campanya són: Associació de Comerciants de Celrà, Associació de Comerciants d’Olot, Associació d’Empresaris Roses-Cap de Creus, Associació de Botiguers de Blanes, Associació Guíxols Comerç i Turisme de Sant Feliu de Guíxols, Els Petits Plaers de la Bisbal d’Empordà, Estartit Comerç, Federació d’Unió d’Empresaris de Salt, Girona Centre Eix Comercial, Fecotur Palamós, Oohxigen Comerç i Negoci de Palafrugell, Sant Antoni Comerç de Sant Antoni de Calonge, i Ripoll Comerç.

'La ComerÇiada' es va celebrar per primera vegada l’any passat com a contraoferta al Black Friday. Beu d’altres iniciatives de suport al comerç local, com ara l'americana 'Small Business Saturday' o l'espanyola 'Shop Local Day'.

El responsable de comerç de la junta de la Foeg, Albert Gómez, ha posat en valor que les botigues de barri representen "un teixit social que ens connecta". "Així, el que gastem en una botiga de la cantonada té un impacte directe en el benestar de tots els que ens envolten", ha afegit. A més, Gómez també ha posat en valor el saber fer dels comerciants de proximitat, que és "difícilment replicable a les grans cadenes o plataformes en línia".

Per la seva banda, la vicealcaldessa de Girona i regidora de Promoció Econòmica, Gemma Geis, ha posat en relleu el valor de marca de la campanya. "Volem un comerç viu i la sensibilització sobre els seus valors és clau", ha dit.