Mou-te en bici demana a l’alcalde de Girona, Lluc Salellas, i a l’equip de govern que repensi i “suspenguin” la campanya de sancions contra les bicicletes.
En una carta oberta, la plataforma reitera les seves crítiques a la mesura i diu que la publicitat que se n’està fent els “criminalitza”. En aquest sentit, afirma que mentre a ells se’ls multa, no es fa res contra aquells “conductors de cotxes que ens assetgen, ens piten i, fins i tot, els insulten”.
L’entitat també afirma haver vist policies “amagats” esperant l’arribada de ciclistes per sancionar-los i diu que a vegades els han multat “en llocs on la pròpia infraestructura no és la més adequada ni la pertinent”.
La plataforma admet que els han “rebut” i “escoltat”, però diu que les seves propostes s’han quedat “en no res”. “No ens agrada parlar d'afany recaptatori, pensem que si continua tot l'any la campanya anticiclistes que heu començat, ben bé podreu recaptar cap a 40.000 euros; i també pensem que nosaltres no tindrem la sort ni vostès el sentit comú que es destinin a les petites millores per a la circulació en bicicleta que us hem exposat tantes vegades”, remarquen.
A més, demanen que els facin arribar informació detallada dels punts on s’han posat multes amb l’objectiu de proposar millores en la senyalització i la seguretat. Tot plegat, diuen, amb “l’objectiu de fer la circulació més fluïda i segura i evitar tantes multes innecessàries”.
Amb tot, demanen suspendre la campanya i, per contra, fer-ne una altra “enfocada als problemes de circulació per la ciutat que ocasionen aquests artefactes que ocupen la via pública amb una proporció desmesurada i que la contaminem acústicament i ambientalment de cap a cap”.
L’alcalde de Girona, Lluc Salellas, ha respost a la carta assegurant que el seu govern aposta per la mobilitat sostenible però diu que calia “actuar” davant de les “friccions” entre ciclistes i vianants al Barri Vell.
A la missiva, Salellas defensa que calia “ordenar” la mobilitat a la zona i considera que s’ha aconseguit: “Avui hi ha menys friccions”. A més, argumenta que les sancions es va endegar després de gairebé dos mesos de campanya informativa i de reunions amb empreses i veïns. D’altra banda, Salellas els recorda que “pedalar” és una cosa que fa “sovint” i que l’aposta per “enfortir l’ús de la bicicleta és ben ferma”.
En aquest sentit, destaca el model de la Girocleta, amb rècord d’usuaris, més estacions i més infraestructura. D’altra banda, recorda que han fet pacificacions d’entorns escolars i proves pilot com els talls de l’Àgora i la Plaça de Catalunya “amb la voluntat d’estudiar-los i consolidar-los”. “Tot i que encara no tenim les dades definitives, amb aquestes mesures hem observat que doten la ciutat d’unes vies ciclables sense cotxes que permeten millorar la connectivitat”, afirma a la missiva.