Les sindicatures de greuges del Baix Empordà reclamen un nou disseny de transport públic a tota la comarca, amb més freqüències i connexions, especialment amb Girona, Barcelona i les estacions de tren de Flaçà i Caldes de Malavella.
Ho fan abans de propera concessió del servei de transport públic de la comarca, per tal que es millori el servei.
Des de les sindicatures recorden que la concessionària actual (Moventis) segueix incomplint horaris i que això, sumat a d'altres deficiències, ha generat que encara hi hagi moltes persones que optin per fer ús del transport privat. Tot plegat arran de les queixes que han rebut per part de la ciutadania a les seves oficines per "la baixa qualitat" del servei.
En aquest sentit, denuncien dos "dèficits estructurals". D’entrada la connexió amb Girona i Barcelona, però també entre les diferents localitats de la comarca amb més demografia, com Sant Feliu de Guíxols, la Bisbal d’Empordà, Palamós o Palafrugell.
Des de les sindicatures recorden que aquestes localitats tenen cadascuna serveis necessaris per a la ciutadania com jutjats o altres administracions a més de serveis educatius, sanitaris i d’altres àmbits i no estan ni ben comunicades ni amb prou freqüències.
Per això, consideren que, ja que la concessió d’aquest servei està a prop de vèncer, "és un bon moment per fer un nou plantejament que reculli les necessitats d’una comarca que cada vegada s’assembla més a una àrea metropolitana, donada l’altíssima mobilitat entre els diferents centres d’activitat econòmica i social".
Les sindicatures remarquen que la nova concessió “no necessita retocs sinó un replantejament que doni solució als greus problemes de mobilitat en transport públic a la comarca”.
La demanda que les Sindicatures de Greuges del Baix Empordà han fet arribar als alcaldes coincideix amb la denúncia que va fer el Consell Comarcal del Baix Empordà el mes de novembre.
A més, des del Consell reclamen la incorporació a la integració tarifària per evitar el greuge amb altres territoris.