L'ús del bus urbà a Girona ha crescut de manera significativa els darrers anys. En concret, ho ha fet un 28% de 2019 a 2024. De fet, l'any passat es va superar per primera vegada els 4 milions de viatges.
En total se'n van registrar 4.281.192, això és prop d'un milió més que el 2019.
Aquest últim any, però, hi ha hagut un augment destacable. S’ha passat dels 3,6 milions de viatges el 2023 als 4,2 del 2024. Tot plegat, però, ha generat retards en algunes línies.
L'Ajuntament de Girona reconeix aquestes deficiències i assenyala que està estudiant mesures per intentar millorar l'eficiència i la puntualitat dels busos de la ciutat. Tot i això, des del consistori celebren l'increment d'usuaris del bus i l'ús del transport públic.
Cal remarcar que aquestes dades recullen el nombre d’usos de les línies L1, L2, L5, L7, L8, L10, L11 i L12, les quals són operades per Transports Metropolitans de Girona. La resta van a càrrec de l’empresa Teisa.
Les dades reflecteixen com el transport públic a la ciutat de Girona s’ha recuperat després de la davallada de passatgers per la Covid-19 i que s’ha aconseguir superar en gairebé un milió les xifres d’abans de la pandèmia.
L’ús del bus urbà va disminuir els anys 2020, 2021 i 2022 un 50 %, un 33 % i un 14 % respectivament respecte a abans de l’impacte de la covid. Una tendència que va canviar el 2023 quan es van incrementar els viatges un 10 % respecte les dades d’abans de la pandèmia i ara, el 2024, s’ha aconseguit un increment del 28 %.
Una altra dada rellevant és que durant el 2024 s’han registrat 11.600 viatges diaris de mitjana, mentre que el 2023 la xifra se situava als 10.100 viatges i el 2019 als 9.100. Les línies més usades l’any passat van ser l’L5 que va comptabilitzar 1.141.300 viatges, l’L2 amb 985.418 viatges, i l’L1 amb 933.438.
En un segon terme hi ha l’L11 amb 532.974 viatges; l’L7 amb 313.968 viatges; l’L8 amb 225.373 viatges; l’L10 amb 127.217 viatges, i l’L12 amb 21.504 viatges.