El Servei Català de Trànsit aplica des d’aquest dijous els ajustos acordats entre el Departament de Territori i les associacions de transportistes per als camions obligats a desviar-se de l’N-II, l’N-340 i l’N-240 cap a l’autopista.
Fins ara, quan l’origen o destí de les mercaderies obligava els vehicles pesants a circular pels trams restringits, havien de fer el trajecte mínim imprescindible sense tenir en compte el sentit de la marxa. Això feia que alguns d’ells haguessin de recórrer quilòmetres addicionals d’autopista.
Segons ha confirmat Trànsit, a partir d’aquest dijous ja se’ls permet entrar o sortir per aquests trams per l’accés més proper en el sentit de la marxa.
Aquesta ha estat una de les reivindicacions del sector del transport, juntament amb la petició que s’apugi l’import de les bonificacions del peatge, que ara ronda el 50%.
De fet, l’Asetrans, l’Associació de Transports de Girona, ha remès una circular als associats en què informa que els vehicles o conjunts de vehicles en què l'origen o destí de la mercaderia transportada, d'acord amb la carta de port o document justificatiu, estigui en els municipis als quals només es pot accedir des dels trams restringits, l'entrada o sortida per aquests trams ja es pot fer per l'accés més proper en el sentit de la marxa. Per aquest motiu, l’entitat també recomana als camioners que portin la documentació justificava adient a bord.
L’Asetrans informa que aquesta és l’única modificació que entra en vigor ara. “A partir del 2019 els trajectes a la base de l'empresa per carreteres restringides tindran alguna modificació a la exempció, però de moment no hi ha cap canvi al respecte d'aquest tema”, detalla en el comunicat.
Divendres passat els transportistes van acusar el Govern d’incomplir l’acord atès que, segons ells, en la reunió del 31 d’octubre passat amb el Departament de Territori i el Servei Català de Trànsit es va acordar “que l’ajust entraria en vigor o es presentaria al sector el 7 de novembre”.
L’acord per resoldre aquest aspecte tècnic del desviament de camions va fer que els transportistes desconvoquessin les marxes lentes convocades pel 31 d’octubre a les demarcacions de Tarragona i Lleida, però mantinguessin les del 5 de desembre.