Segona reunió entre la direcció i el comitè de Torrot-Gas Gas després que l'empresa hagi presentat un ERO per acomiadar 24 treballadors de la factoria de Salt (un 20% de la plantilla).
Durant la trobada, el fabricant de motos ha assegurat que no pot reduir l'afectació de l'expedient, perquè no li surten els números, i ha ofert indemnitzacions de 27 dies per any treballat amb un topall de dotze mensualitats.
La direcció, però, s'ha obert a parlar amb empreses de recol·locació i també ha dit que estava disposada a mantenir dins una borsa de treball els 24 empleats que ara perdin la feina. La intenció és que, si d'aquí a un temps la producció remunta i Torrot-Gas Gas necessita més personal, els nous contractes surtin d'aquí.
El comitè d'empresa, però, ha rebutjat la proposta. Segons explica la secretària general de la FICA-UGT a Girona, Isabel Martínez, no hi ha motius per reduir plantilla a la fàbrica de Salt. "Defensem que el número d'afectats per l'ERO sigui zero", subratlla.
Martínez explica que, en paral·lel als acomiadaments, Torrot-Gas Gas també preveu prescindir d'una desena de treballadors més. Tots ells tenen contractes eventuals i no se'ls renovaran. "Si en sumem uns i altres, no hi haurà prou personal per poder fer les 4.400 motos que es preveuen produir aquest any des de la fàbrica de Salt", indica la portaveu sindical.
El comitè, a més, reclama que si l'ERO s'acaba executant, aquells qui se'n vegin afectats rebin indemnitzacions de 40 dies per any. Són les mateixes que van tenir aquells treballadors que van marxar quan, ara fa quatre anys, el fabricant de motos elèctriques va adquirir la històrica marca d'enduro i de trial.
El comitè assegura, a més, que Torrot-Gas Gas té marge per reduir costos externs. Entre d'altres, prescindint de pilots de carreres o traslladant a la fàbrica de Salt el magatzem de recanvis que actualment la companyia té a Saragossa.
La portaveu de la FICA-UGT també explica, per acabar, que l'empresa tampoc els ha concretat quin és el pla de viabilitat que té per a la planta gironina. "Han estat molt imprecisos, ens diuen que treballen per aconseguir que arribi capital; però no ens concreten més", diu Martínez.
L'ERO d'extinció a la fàbrica de Salt afecta 24 treballadors dels 116 que hi ha en plantilla. D'aquests, divuit treballen a la secció de motos elèctriques (que es venen sota el segell de Torrot). I els vuit restants formen part de Gas Gas (que fabrica motos d'enduro i trial).
Segons apareix a la documentació de l'ERO, que la direcció va entregar al comitè, l'empresa arrossega un deute de 23 milions d'euros i durant el darrer exercici ha patit una davallada de vendes de més del 50% (passant dels 39,3 milions d'euros de facturació del 2017 als 22 de l'any passat).