En directe: Selecció musical

 Llagostera Ràdio on-line

Un home a un supermercat escoltant 'Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia'. / Foto: Aleix Freixas (ACN)

Notícies locals i comarcals
Tipografia
  • Molt Petita Petita Mitjana Gran Enorme
  • Per Defecte Helvetica Segoe Georgia Times

Tot i que els teatres ja fa pràcticament dues setmanes que estan tancats a causa de les restriccions del públic, el festival Temporada Alta ha decidit no aturar-se.

De fet manté activa la programació de la línia A distància. Una de les estrenes més esperades d'aquesta programació és 'Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia', una coproducció del propi festival i Cabosanroque que estarà disponible a partir d'aquest divendres.

La idea va sorgir durant el primer confinament, quan les restriccions sanitàries tan sols permetien anar al supermercat. L'integrant de Cabosanroque, Laia Torrents, ha recordat que al principi la gent només havia de portar mascareta a l'interior del supermercat. Això va ajudar a generar una narrativa en "l'únic espai socialitzador que hi havia en aquell moment".

L'altre integrant de la companyia, Roger Aixut, ha afirmat que amb la mascareta s'eliminen alguns dels trets diferencials de les persones com ara la boca o el nas. Això fa que es generi un clima de "desconfiança". Aquesta desconfiança és la clau per iniciar el relat de misteri que planteja aquesta audioguia, en què l'espectador es submergirà en el relat. "Tothom és sospitós", ha afegit Torrents.

'Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia' és un producte innovador que permet a l'espectador reviure el relat en qualsevol moment i en qualsevol lloc. Aquells qui ho vulguin, poden comprar l'entrada fins al 20 de desembre i tindran des del divendres fins a la fi del festival per descarregar-se un àudio al seu mòbil. Una vegada descarregat, tan sols han de portar auriculars i dirigir-se en un supermercat que tingui carnisseria i peixateria.

Una vegada a la porta, l'espectador ha de posar-se els auriculars i començar a reproduir l'àudio, que l'anirà guiant per on anar i què ha de fer a l'interior del supermercat. A partir d'aquí, s'inicia un relat que "no és lineal", ja que s'explica una història amb diversos 'flashbacks'.

Aixut ha matisat que per ajudar a l'espectador a entendre que es tractaven de viatges al passat, s'han ajudat d'efectes sonors. L'artista ha recordat que els 'flashbacks' són "molt recurrents en el món del cinema", però quan tan sols tens el suport de l'àudio costa més explicar que es tracta d'un viatge al passat.

Tot i així, per a Torrents és un avantatge que només hi hagi àudio perquè ajuda a "endinsar-se més" del relat, tal com passa amb la lectura. De fet, els dos components de Cabosanroque han apuntat que part de la gràcia d'aquesta experiència és que l'espectador decideixi endinsar-se en la narrativa i s'imagini una part del relat, igual que faria llegint qualsevol novel·la.

El misteri anirà creixent en cada passa fins que el públic comença a desconfiar de qualsevol persona que hi pot haver en el supermercat, ja que la mascareta incrementa el desconeixement i la sospita de qui pot estar al darrera d'algunes de les accions que passen. Això acabarà generant una tensió que no finalitzarà fins que l'espectador surti amb el carro del supermercat.

Les úniques recomanacions que els artistes han fet als espectadors és que portin auriculars que cobreixen tota l'orella per poder introduir-se millor en el relat i que vagin a un establiment que no tingui la música gaire forta i que sigui de confiança. A partir d'aquí, que cadascú revisqui el seu relat en un escenari diferent.